‘ABN Amro Open is grootste zakelijke netwerk-event in Nederland’

Er gaat veel veranderen bij het ABN Amro Open, zoals het tennistoernooi in Rotterdam Ahoy sinds kort heet. Komend voorjaar vindt de vijftigste editie plaats. Na twee edities met publieke beperkingen wordt dit volgens Sander Bestevaar, hoofd Sponsoring & Events bij ABN Amro, het grootste zakelijke netwerkevenement van Nederland.

De recente uitbreiding van Ahoy met het Convention Centre en RTM Stage zorgt ervoor dat er meer mogelijkheden voor het toernooi ontstaan. Het evenement is sowieso in de loop der jaren uitgegroeid tot een culinaire hotspot met uiteenlopend aanbod, van sushi-bites tot sterrenchefs.

In een interview met SponsorReport spreekt Bestevaar over het grootste zakelijke netwerkevenement in Nederland. “RTM Stage en het hele nieuwe congrescentrum bieden natuurlijk ongelooflijk mooie faciliteiten als het gaat om netwerken”, aldus de sponsorbaas van ABN Amro. “In het verleden bouwden we onze eigen seminarzaal naast de lounge. Dat hoeft nu niet meer. Van deze infrastructuur en techniek worden wij heel enthousiast. Het is een enorme verrijking van Ahoy die voor ons als sponsor de samenwerking nog aantrekkelijker heeft gemaakt.”

‘Komende jaren méér hybride events’

Afgelopen corona-jaren hebben ook geleerd dat met hybride toepassingen mensen die niet aanwezig kunnen zijn, wel degelijk kunnen genieten van een inhoudelijk programma. “Je kunt het veel meer ontsluiten voor mensen die niet aanwezig zijn”, vindt Bestevaar. “Het is zonde dat niet meer mensen kunnen genieten van wat er gepresenteerd wordt dan vijfhonderd man in een zaal. Het wordt komende jaren meer hybride. Daarmee kun je het gat tussen bezoekers en niet-bezoekers kleiner maken.”