After vakantie dip: hoe kom je fit & energiek de eerste kantoordagen door? | Conference Matters
After vakantie dip hoe kom je fit & energiek de eerste kantoordagen door

After vakantie dip: hoe kom je fit & energiek de eerste kantoordagen door?

Wanneer je na de zomervakantie met frisse energie naar je werk gaat, wil je die positieve vibe het liefst zo lang mogelijk vasthouden. Maar acht uur lang vergaderen of een hele dag gefocust blijven om dat ene te halen doel is hartstikke intensief. Hoe hou je jezelf en je collega’s de hele dag bij de les? Het zal je wellicht verbazen, maar voeding speelt hierbij een hele grote rol. Op Papendal weten ze daar alles van! Ze passen de voeding zelfs aan op het type bijeenkomst. Ze nemen je mee in een kort lesje over gebalanceerde voeding.

De hele dag genoeg energie

De juiste voeding laat je beter presteren en houdt je vitaal. Door goed naar het doel van de dag of meeting te kijken, weten de chef-koks op Papendal LINK achter gele tekst plaatsen (papendal.nl/advies/papendal-consultancy/voeding precies díe ingrediënten te combineren waardoor jij de hele dag vol energie door kunt gaan. Verse maaltijden van zoveel mogelijk pure ingrediënten en kleine versnaperingen die op het juiste moment voor een energy boost zorgen. Ze weten hoe je nieuwe energie kunt opdoen met een goed gekozen voedingsconcept: geen dipje om 10:00, geen sloom gevoel na een zware lunch en ook het welbekende 16:00 momentje kom je makkelijk door!

Weg met die after lunch dip!

Een actieve dag in het vooruitzicht of juist de hele dag achter de computer? Een dag rennen en vliegen vraagt namelijk om een andere invulling van de lunch dan als je de hele middag een vergaderzaal ingaat. Een lunch vol ingrediënten waarvan de voedingsstoffen geleidelijk worden opgenomen is dan erg belangrijk. Zo blijf je energiek. Heb je na de lunch regelmatig last van die vervelende after lunch dip? Door te kiezen voor een koolhydraatarm gerecht en een beweegmomentje na de lunch blijf je frisser. Zo ga jij vitaal je vergaderdag door.

Tips van de experts

Wil je jouw werkdag vol energie doorkomen? Of heb jij binnenkort een vergadering buiten de deur? De experts van Papendal geven je aan aantal makkelijke tips om je energie te verhogen!

  • Een te lage bloedsuikerspiegel vermindert de activiteit van je brein. Daar kun je behoorlijk hangry van worden. Met uitgebalanceerde voeding, zonder te veel suiker, voorkom je dat. Zo haal jij het meeste uit je vergadering.
  • We eten in Nederland veel te weinig vezels buiten de deur. En deze heb je toch echt nodig voor een gezonde spijsvertering. Ook dragen ze bij aan een verzadigd gevoel. Perfect voor een bijeenkomst met een actief tintje.
  • We eten te veel zout per dag. Door zo min mogelijk voorverpakte soepen, sauzen, snacks en brood te gebruiken en te kiezen voor verse ingrediënten voorkom je dat je na een dag vergaderen vermoeid naar huis terugkeert.
  • Uitgebalanceerde voeding verhoogt je concentratie, zorgt voor een evenwichtige op- en afname van energie, is rijk aan gezonde voedingsstoffen en biedt de perfecte balans tussen energizers en maaltijden.

Papendal is wereldleidend is op het gebied van topsportvoeding. Benieuwd naar de verschillende voedingsconcepten? papendal.nl/advies/papendal-consultancy/voeding

Een zakelijke bijeenkomst boeken #OpPapendal kan natuurlijk ook: papendal.nl/hotel/meetings-events