AIM Group International stelt Annalisa Ponchia aan als hoofd Innovation & Customer Experience | Conference Matters

AIM Group International stelt Annalisa Ponchia aan als hoofd Innovation & Customer Experience

Congres en event organisator AIM Group International, heeft Annalisa Ponchia als Director of Innovation and Customer Experience aangesteld. Ponchia heeft 30 jaar internationale ervaring in het vakgebied.

Innovatie

“We intend to promote a profound evolution in our Company’s culture with a thoughtful strategic approach that responds to clients’ needs and participants’ expectations” licht Gianluca Buongiorno,  directeur van AIM Group International, toe. “The ultimate goal of innovation, as we plan it at AIM Group, is to enhance the delegates’ emotional, learning and sensorial experience. We are sure that Annalisa Ponchia, with her outstanding track record and highly-skilled professional profile, is the right person to lead this process”.

Rijke ervaring

Met 30 jaar ervaring in event management heeft Annalisa Ponchia haar sporen in de industrie verdiend.  Ze organiseerde wereldwijd conferenties en events voor de bedrijfssector, de regering en verenigingen. Ze was meer dan 12 jaar Chief Executive Officer van de European Society for Organ Transplantation. In die periode heeft ze de strategische visie voor de organisatie, de samenwerkingsprojecten en de fondsenwerving ontwikkeld, en begeleidde zij de marketing en communicatie. Recent werd zij nog hoog aanbevolen als Executive Director of the year op de Associations Awards 2019.

Ponchia is een gediplomeerd meeting professional, en ze is bestuurslid van  AC Forum, PCMA EMEA en de IPCAA Compliance Task Force.

“Innovation it is not simply about new tools or technologies, it is also about embracing a mind-set” benadrukt Ponchia. “In particular, I think that finding new ways to engage participants and promoting a sustainable development agenda, to make a positive contribution and legacy, are the most crucial developments to concentrate on​”.