Amsterdam Marketing wordt amsterdam&partners | Conference Matters

Amsterdam Marketing wordt amsterdam&partners

Amsterdam Marketing heet vanaf 4 maart 2019 amsterdam&partners. De naamsverandering past bij de aangescherpte strategie van de organisatie om de nadruk te leggen op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Geerte Udo start per 1 maart als nieuwe directeur en staat voor de uitdaging om met alle partners de regie te houden op de uitdagingen van de Metropool Amsterdam.

Toekomstvisie voor bezoekers en bedrijven

Amsterdam&partners wil zich vooral richten op de bewoners van Amsterdam terwijl bezoekers en bedrijven welkom blijven. Een belangrijke taak zal het gidsen van de nationale en internationale bezoeker zijn, die met respect voor de stad en haar bewoners naar de Metropool Amsterdam komt. Doel is hen op een kwalitatief hoogwaardige manier te begeleiden door het culturele aanbod en de onverwachte plekken in de stad en metropool te laten ontdekken. Ook ten aanzien van bedrijven en congressen staat kwaliteit voorop. De aandacht gaat naar die bedrijven en congressen die banen in de Metropool Amsterdam realiseren en bijdragen aan duurzaamheid en innovatie.

Aangescherpte koers resulteert in andere naam

De naam Amsterdam Marketing past niet meer bij de aangescherpte koers. Aankomend directeur Geerte Udo: “De term marketing wordt gekoppeld aan meer. Maar het is kwaliteit waar we voor kiezen. De nieuwe naam benadrukt wat we doen, met wie en voor wie. Samen met een veelheid aan partners en relaties dragen wij bij aan een leefbare en welvarende Metropool Amsterdam. Die belofte blijft onveranderd.”

Nieuwe directeur

Per 1 maart 2019 treedt Geerte Udo aan als directeur. Udo zat al in het managementteam en was verantwoordelijk voor strategie en onderzoek. Anita Nijboer, voorzitter Raad van Toezicht: “De brede eindverantwoordelijke directierol past bij Geerte. Zij heeft een groot hart voor de Metropool Amsterdam en al haar belanghebbenden. Ze heeft visie, draagt die uit, kan verbinden en weet te vernieuwen. Intern en extern heeft Geerte de benodigde steun en het vertrouwen. Dit alles heeft ons unaniem doen besluiten haar te benoemen in deze rol.”

Geerte Udo studeerde Bestuurskunde aan de Universiteit in Leiden. Na haar studie begon zij als consultant bij adviesbureau Twijnstra Gudde (2000). Zij adviseerde over vraagstukken die veelal te maken hadden met samenwerkingen en verandermanagement in de publieke sector. In 2006 vertrok zij naar Amsterdam Partners en in 2013 nam zij zitting in het managementteam van het toenmalige Amsterdam Marketing, het huidige amsterdam&partners. Al van kinds af aan heeft Udo een voorliefde voor kunst, cultuur en lekker eten. Ze woont inmiddels 20 jaar in Amsterdam.