Best Western introduceert hotelmerken Sadie en Aiden | Conference Matters

Best Western introduceert hotelmerken Sadie en Aiden

Best Western Hotels & Resorts heeft twee boutiquemerken tegelijk geïntroduceerd: Sadie Hotel en Aiden Hotel. Sadie Hotel zal in het luxesegment concurreren en Aiden Hotel in het hogere middensegment. Deze nieuwe merken bieden ontwikkelaars de mogelijkheid om bestaande panden te herpositioneren, om de performance te verbeteren en zodoende de waarde te vergroten. De merken bieden hoteliers een flexibel designprogramma. Een kleurrijke stijl wordt in de lobby en andere openbare ruimtes, in de hotelkamers, maar ook in diensten en voorzieningen doorgevoerd. Op dit moment is Best Western bezig met twee concrete projecten binnen Nederland.

Best Western distributienetwerk

Elk hotel krijgt de beschikking tot Best Western systemen en ondersteuning en zal snel worden gekoppeld aan het distributienetwerk met vrijwel directe toegang tot de website, wereldwijde partnerships en sales teams en het revenue managementsysteem BestRev. Hotels krijgen daarnaast toegang tot een revenue manager om de omzet te maximaliseren en bedrijfskosten te verlagen.

Dertien merken

Met de lancering van de twee boutiquemerken bestaat het huidige portfolio van Best Western uit dertien onderscheidende merken. Hiermee wordt de ontwikkeling voortgezet die is ingezet met merkvernieuwing waarin het bedrijf twee miljard dollar heeft geïnvesteerd. Sadie Hotel en Aiden Hotel krijgen toegang tot het Best Western Rewards-programma, dat zo’n 50 procent van de bruto kamerinkomsten van hotels voor zijn rekening neemt. Bovendien profiteren ze van het internationale influencerprogramma en de PR-inspanningen van Best Western. Er worden marketingdraaiboeken aangeleverd en PR- en social media-campagnes zullen gebruikmaken van de flair van de lokale markt.