Best Western neemt Worldhotels over | Conference Matters
Worldhotels White Swan Hotel Guangzhou

Best Western neemt Worldhotels over

Best Western Hotels & Resorts neemt WorldHotels over. Met de overname van het wereldwijde hotelmerk, dat een verzameling is van ongeveer 300 unieke en speciale hotels en resorts, voegt Best Western het upper upscale en luxury segment aan haar hotelportfolio toe.

Concurrentievoordelen

“Er is een geweldige synergie tussen Best Western en WorldHotels. Door de krachten te bundelen in deze nieuwe samenwerking, zullen we concurrentievoordelen creëren voor beide bedrijven”, stelt David Kong, President en CEO van Best Western Hotels & Resorts. “Ik heb het grootste respect voor WorldHotels en geloof in het enorme potentieel.”

WorldHotels behoudt de eigen identiteit binnen Best Western. “In de komende maanden zullen we ons richten op het tonen van de potentie van WorldHotels door de inkomsten richting de hotels te verbeteren en tegelijkertijd de onafhankelijke identiteit te waarborgen”, aldus Kong. “We zijn ervan overtuigd dat de WorldHotels van ons platform en onze revenue engines zullen profiteren en dat meer onafhankelijke, kwalitatieve hotels zich aangetrokken zullen voelen om zich bij het merk WorldHotels aan te sluiten.”

Nieuwe expertise

“Best Western is één van de grootste, meest gerespecteerde en vertrouwde hotelmerken”, zegt Geoff Andrew, die aanblijft als CEO van WorldHotels. “Terwijl we onze krachten bundelen, vormt de gecombineerde kracht van onze merken het toneel voor een mooie toekomst voor zowel Best Western als WorldHotels. Door het gevestigde senior leadership team en de regionale aanwezigheid in elke markt, brengt Best Western een nieuw niveau van expertise met zich mee, wat ongetwijfeld zal bijdragen aan de groei van het merk WorldHotels in belangrijke markten.”

Transformatie

Best Western heeft de afgelopen jaren een enorme transformatie doorgemaakt. Zo werd de hotelketen door Fast Company uitgeroepen tot een van ‘s werelds meest innovatieve bedrijven, breidde het portfolio uit tot 13 merken die nieuwe gasten in nieuwe segmenten bereikten en won het bedrijf een recordaantal industriële onderscheidingen.

In Nederland behoren Duin & Kruidberg in Santpoort, Park Hotel Amsterdam, Worldhotel Wings Rotterdam en het Beach Hotel in Noordwijk aan Zee tot het portfolio van WorldHotels.