C2C is het nieuwe denken! | Conference Matters

C2C is het nieuwe denken!

C2C is het nieuwe denken! C2C….? Nee, nee, het is geen geheime aanwijzing van Wie is de Mol. Maar dat zou het wel heel snel kunnen gaan worden, ook in de congresbranche.
 Ik mag mij naast eigenaar en directeur van TOBACCO Theater in Amsterdam ook trots baasje van Uitjesbureau noemen.

Wie is de Mol voor bedrijven

En wat denk je: Uitjesbureau is sinds 1 oktober 2016 de exclusieve organisator van Wie is de Mol voor bedrijven. Het mag daardoor ook de officiële naam van Wie is de Mol voeren. Het is een intensief traject geweest met de Belgische eigenaren van Woestijnvis en de Nederlandse producent IDTV in Nederland om het als stadsspel te mogen organiseren. Je kunt kiezen of je gaat er tegenin en je verzint een andere naam (bijvoorbeeld Wie is John de Mol?) of je gaat kijken waar je met elkaar iets moois kunt maken en er dan ook beide iets aan kan verdienen. Uitjesbureau met de uitjes-kennis voor Commerciele partijen en IDTV met haar Culturele ervaring. Een mooie combinatie van twee totaal verschillende werelden die elkaar aanvullen en versterken.
Het is een prachtspel geworden dat met een modern tablet in iedere stad van Nederland gespeeld kan worden. Alsof je nu als kijker het spel zelf speelt. Zo dichtbij ben je nog nooit bij de enige echte Wie is de Mol geweest. Geweldige filmpjes, bekende acteurs, verborgen aanwijzingen, vrijstellingen noem maar op. Het zit er allemaal in.

C2C in optima forma

Het Culturele versterkt hier duidelijk ook het Commerciële: C2C in optima forma. En dat is niet alleen in de wereld van bedrijfsuitjes! Ook in de congreswereld profiteert u daar van. Tenminste…in TOBACCO Theater in Amsterdam. C2C is ook hier de maatstaf. Niet Costumer to Costumer maar Cultural to Commercial.
TOBACCO Theater is een niet gesubsidieerd theater waarbij het geld wordt verdiend met commerciële activiteiten waaronder seminars, vergaderingen en congressen. U kunt als congresorganisatie natuurlijk altijd kiezen voor een zakelijke omgeving van de RAI, maar u kunt zich ook laten inspireren door een omgeving zoals een theater. We willen het applaus voelen en het zweet ruiken van de artiesten die op het podium hebben staan zwoegen en stralen. Nog mooier is het als een theaterorganisatie zich als doel stelt om te investeren in creatieve theaterproducties en het verlies op de koop toe te nemen. Je kunt het ook investeren noemen.

Lost a Child Stichting

Een voorbeeld van een cultureel initiatief is onze medewerking aan het concert van de Lost a Child Stichting. Zondagmiddag 15 januari 2017 vond dit jaarlijkse Lost A Child Concert plaats in het TOBACCO Theater in Amsterdam. Een middag ‘om even te vergeten’. Stichting Lost a Child is een belangenorganisatie voor nabestaanden, ouders en broertjes en zusjes, van plotseling overleden kinderen. Het is het allerergste wat je als ouder kan overkomen. Het verliezen van je kind. De shock van de eerste dag, de emotionele chaos van de eerste week erna, met alles wat er geregeld moet worden, en dan de leegte van de periode die daarop volgt. Hoe ga je daarmee om en hoe moet je daar mee leren leven?
We stelden ook dit jaar weer ons theater met veel liefde geheel gratis ter beschikking inclusief licht, geluid en personeel voor deze mooie stichting. Ik heb zelf drie oer-gezonde jongens en kan me eigenlijk niet voorstellen hoe erg het moet zijn om je kind te verliezen. Het is eigenlijk een onmogelijke opgave om daarna nog door te moeten leven. Maar het lukt mensen toch. Petje af. En laten we hopen dat zo een avond als we nu in TOBACCO Theater samen met de Stichting organiseerden een steentje kan bijdragen. We doen het met alle inzet en liefde die we in ons hebben en het personeel stond bij ons in de rij om te mogen helpen.
Het eerste jaar had zo veel indruk gemaakt dat iedereen dit jaar ook heel graag wilde helpen. Daar ben ik dan ook enorm trots op! Dit jaar is het voor de 2e maal in successie dat we dit samen met de Stichting Lost a Child belangeloos in ons theater faciliteerden en wat ons betreft doen we het volgend jaar weer. Diverse bekende artiesten deden deze middag ook belangeloos mee om de circa 200 ouders een middag te geven om samen met hun vrienden, familie, bekenden en onbekenden te herdenken maar ook om te genieten van de prachtige zang en muziek. Heeren van Aemstel band, Jennifer Ewbank, Jordan Roy (The Voice), Nathalie Saabeel en Jeffrey Saabeel (Idols), Laura van Kaam (The Voice Kids) en DJ Charles vormden deze editie voor een puike line-up. De presentatie was weer geheel in handen van Nance Coolen.

Een steentje bijdragen

Een mooi voorbeeld dus hoe het TOBACCO Theater juist aan de culturele kant haar steentje bijdraagt. En weet u wat nou zo mooi is? Een bezoeker was zo onder de indruk van de locatie dat hij met zijn bedrijf een international meeting voor 300 personen nog dit jaar gaat organiseren.
En voor alle duidelijkheid: TOBACCO Theater wordt niet gesubsidieerd. We houden onze eigen broek op. Dat maakt ons scherp en meedenkend met de commerciële klanten die bijvoorbeeld bij ons een congres willen organiseren.

Erik van Wilsum D ‘Erikteur van TOBACCO Theater
www.tobacco.nl / 020-3300670 / erik@tobacco.nl