Cities of Wisdom verrassen de Belgische MICE-markt
Belgische Fam-trip groep in Pieterskerk Leiden

‘Cities of Wisdom’ verrassen Belgische meeting planners

Leiden en Delft hielden afgelopen weekend een gezamenlijke Fam-trip voor de Belgische meeting- en incentive-markt. Met mooi weer en een inspirerend  programma heeft de groep, bestaande uit tien Belgische meetingplanners, kennis gemaakt met de MICE-mogelijkheden in deze ‘Cities of Wisdom’.

Van paardentram tot Pieterskerk

Tijdens de Fam-trip stond naast het bezoeken van diverse locaties,  vooral het ontdekken van beide  steden centraal. De deelnemers lieten zich door een stadswandeling graag onderdompelen in de verhalen van de stad. En met 28 kilometer aan grachten en singels, werd Leiden ook vanaf het water getoond. In Delft werd de  groep  verrast door een heel bijzondere manier van vervoer, de paardentram.

Een van de (letterlijke) hoogtepunten uit het programma in Leiden was de beklimming van de toren van de Pieterskerk met een schitterend uitzicht over de stad. Ook het bezoek aan de Young Rembrandt Studio waar een inkijkje in het leven van de jonge Rembrandt werd geboden via een geanimeerde videoprojectie was een succes.  Delft pakte uit met een  schilderworkshop ‘Delfts Blauw’ bij Royal Delft. Het weekend werd in Delft afgesloten met een workshop bij het Science Centre, wat ervoor zorgde dat iedereen naar huis ging met een zelfgemaakte robot: de ‘borstelbot’.

Complementaire kennissteden

Nederland is een van de meest vooruitstrevende landen op het gebied van innovatie en technologie. Steden als Leiden en Delft zijn hierbij koplopers. Leiden  behoort  wereldwijd tot één van de grootste steden op het gebied van life science en is dankzij  de Leidse universiteit een echte kennisstad.

Ook Delft is een echte kennisstad en huisvest naast haar Technische Universiteit (TU) verschillende wetenschappelijke(onderzoeks)instituten. Zo is Delft leidend op het gebied van bijvoorbeeld Robotica en Industriële Biotech.

Gezamenlijke marktbewerking

Aangezien beide steden nog relatief onbekend zijn in de Belgische meeting markt én de  steden  complementair aan elkaar zijn, is gekozen voor deze gezamenlijke markbewerking. De congresbureaus van beide steden kijken ook nog naar andere mogelijke samenwerkingen gericht op de Vlaamse MICE-markt.