CNGRS krijgt een nieuw maatpak | Conference Matters

CNGRS krijgt een nieuw maatpak

Om de groei ambitie kracht bij te zetten is event software dienstverlener CNGRS voortaan herkenbaar aan een nieuwe uitstraling en een nieuw logo. In de laatste jaren is het dienstenpakket van CNGRS flink uitgebreid. Naast registratie software en onsite diensten biedt CNGRS ook event software voor digitale communicatie, social media, Apps en ondersteunende techniek en bemensing aan.
“Ons product volgt de wensen van de event markt. De activiteiten en de mogelijkheden van CNGRS nemen toe, we zijn meer een event automatiseringspartner geworden. De kleuren en logo bleven naar onze smaak daarbij achter”; zegt Bert Lockx, Commercieel directeur van het bedrijf Web Collective, de makers van CNGRS. “Het is ook niet zo gek om na 10 jaar afscheid van een huisstijl en logo te nemen. Ook aan de presentatie van ons product worden andere eisen gesteld, daarom nemen we nu afscheid van ons ‘kogellager logo’ en de kleuren grijs en goud.”

In samenwerking met een style specialist en vertegenwoordigers uit de eventbranche is in januari gestart met de zoektocht naar een nieuw kleuren pallet en een nieuw logo. “Dat vraagt om heel wat keuzes. Naast kleuren, vormen en logo stijlen, kwamen er ook vragen boven over wie we eigenlijk zijn. Dat is eigenlijk een heel mooi proces, omdat wij een heel duidelijk idee hebben bij wie we zijn en wat we kunnen bieden. Niet dat we ons opnieuw hebben uitgevonden, maar het is wel goed om af en toe stil te staan bij wat je aanbod werkelijk is. Ook wilden we de aansluiting bij Web Collectieve beter zichtbaar maken. Beide merken, Web Collectieve en CNGRS, zijn succesvol en het is goed om dat elkaar te laten versterken.”

Het logo van Web Collectieve bestaat uit figuur met zes hoeken en een centraal punt. Het aanbod van CNGRS aan de eventbranche bestaat uit 6 onderdelen; Organiseren, Communiceren, Registreren, Beheren, Evalueren en Informeren. Het was voor het team achter CNGRS dan ook meer dan logisch om het logo van Web Collectieve in eigen CNGRS kleuren in te zetten. “Over het kleurgebruik hebben we nog wel flink nagedacht. Zoveel mensen en dus zoveel smaken en ideeën. Daar hadden we niet meer zoveel aan ons forum uit het veld”, lacht Lockx. “Des te meer we hebben gepolst, des te groter werd de verwarring. We hebben heel wat smaak-botsingen gehad. Uiteindelijk zijn mijn compagnon en ik heel dicht bij ons zelf gebleven. Wij vinden van onszelf dat we slim zijn en ervaren maar tegelijk fris en enthousiast. We hebben geprobeerd dat te vinden in de kleuren blauw en frisgroen.”