Opmerkelijke combinatie van lagerhuisopstelling en catwalk | Conference Matters

Opmerkelijke combinatie van lagerhuisopstelling en catwalk

D.E Master Blenders 1753 presenteerde woensdag 31 oktober en donderdag 1 november een inhoudelijk totaalprogramma aan haar 150 internationale topmanagers. Twee dagen van intensieve presentaties, interactie-momenten, live-communicatie en activatie van de nieuwe identiteit van de wereldwijde koffie- en theegigant. MCI Amsterdam was verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling en totale productie van de bijeenkomst waarbij het bewerkstellingen van een cultuurverandering centraal stond.

Het doel van de meeting was helder: de tijd van praten is voorbij, het is tijd voor actie! Het overbrengen van deze ´tone of voice´ stond centraal in het ontwikkelen van het concept waarbij het creëren van een interactieve, confronterende setting de belangrijkste vereisten waren. Met als ultiem doel het verbeteren van de resultaten is het concept ´Let´s deliver results´ ontwikkeld.

 

 

De doorvertaling van een interactieve setting werd gevonden in het combineren van een lagerhuisopstelling met een catwalk. Deze opstelling zorgde dat de topmanagers elkaars houding en ´actie´ direct konden waarnemen. Zo werd de catwalk onder andere gebruikt voor demonstraties, interactieve presentaties en een eigenzinnige productshow met fashionmodellen. Daarbij werd gebruik gemaakt van diverse interactieve technische middelen als een Twitterfeed en een stemmodule en breedbeeldprojecties voor video, animaties en presentaties. De catwalk-formule gecombineerd met  een D.E Master Blenders 1753 lounge, waar ook het ontbijt werd geserveerd.

Al deze facetten zorgde voor een intensief programma waarbij de gecreëerde spanningsboog 48 uur lang de concentratie kon vasthouden.

MCI Amsterdam werkte voor deze bijzondere setting samen met Unlimited Productions (technische productie) en So Frank (styling).