Congressen

Complete virtuele wandeling door de RAI

RAI Virtual Tour dashboard

Organisatoren kunnen nu ook virtueel door RAI Amsterdam wandelen om te bepalen of de locatie past bij hun evenement. Het beurs- en congrescentrum heeft alle 178 ruimtes laten digitaliseren, met als resultaat een compleet 360 graden beeld en interactieve 3D plattegrond van het hele complex. De online applicatie is ook te gebruiken door exposanten en bezoekers ter voorbereiding van hun evenementdeelname of bezoek.

Verschillende opstellingen

In totaal zijn er 250 360 graden foto’s, 210 foto’s, 140 factsheets en 178 samenvattende teksten gebruikt om de ruimtes in verschillende opstellingen weer te geven. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de ruimtes te vullen met beelden van eerder georganiseerde beurzen, congressen en events om zodoende een indruk te krijgen van het mogelijke eindresultaat.

Ook kun je de maatvoeringen en faciliteiten van elke ruimte direct zien. Tevens is het mogelijk om via een filter alleen specifieke ruimtes te laten tonen, bijvoorbeeld op basis van het type evenement, het soort ruimte of veelgebruikte selectiecriteria in de vorm van tags.

RAI Virtual Tour

De RAI Virtual Tour omvat ook een interactieve 3D plattegrond, zodat de gebruiker overzicht houdt over het RAI complex en snel naar de verschillende verdiepingen en ruimtes kan navigeren. De RAI kan voor opdrachtgevers ook vooraf een op maat gemaakte rondgang samenstellen. Daarvoor krijgt de organisator per mail een specifieke link, waarna die via zijn of haar browser de maatwerk tour kan volgen.

“Uit onze customer journey onderzoeken blijkt dat er grote behoefte is aan een wegwijzer die mensen eenvoudig online door de RAI begeleidt”, zegt Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam. “Daarnaast biedt deze indrukwekkende tool een oplossing voor geplande locatiebezoeken, die door de huidige omstandigheden fysiek nu nog niet mogelijk zijn.”

Wayfinding en webinars

De ontwikkeling van de RAI Virtual Tour was al ver voor de corona-uitbraak gestart, maar heeft nu een extra functie gekregen. Nieuwe organisatoren worden geholpen met hun zoektocht naar de meest geschikte evenementenlocatie en bestaande organisatoren, exposanten en bezoekers kunnen hun event of bezoek alvast ‘virtueel’ voorbereiden.

De tool is ontwikkeld in samenwerking met het Belgische bedrijf Youreka, een bedrijf dat gespecialiseerd is in 360 graden ervaringen en virtual tours. Later dit jaar wordt er extra functies toegevoegd zoals wayfinding en webinars. Ook wordt er aan gewerkt om coronaverantwoorde voorbeelden in anderhalvemeter setting toe te voegen.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief