Conference Matters voegt waarde toe aan het werk van organisatoren, opdrachtgevers, toeleveranciers, facilitators en sponsoren van congressen.

Effectieve kennisoverdracht

Ben je op zoek naar tips, adviezen en inzichten om daadwerkelijk effect te sorteren met de door jou georganiseerde of gefaciliteerde bijeenkomst? Dan ben je bij Conference Matters aan het juiste adres. Wij bieden niet alleen informatie over de logistieke aspecten van het organiseren van een congres. Bij ons vind je ook kennis en ervaring over event formats die zorgen voor een effectieve kennisoverdracht en een blijvend resultaat.

Nationaal én internationaal

Op onze website bieden we je dagelijks nieuws uit de congresbranche, tips voor het organiseren van congressen, opmerkelijke praktijkvoorbeelden en de visie van professionals in de branche. Ook reiken we je praktische tools aan, zoals onze Meetingplanner waarmee je snel en eenvoudig locaties kunt selecteren die het best passen bij jouw bijeenkomst.
We sturen je op verzoek tweewekelijks een e-mail nieuwsbrief met de belangrijkste posts van de afgelopen periode.
Vier keer per jaar verschijnt ons Conference Matters magazine. Twee Nederlandstalige edities en twee Engelstalige, waarmee wij op de internationale vakbeurzen IMEX in Frankfurt en IBTM World in Barcelona deelnemen.
Je kunt ons ook volgen op social media. Zo kun je ons vinden op Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn.

Het Portaal Uitgevers

Conference Matters is een merk van Het Portaal Uitgevers in Wormer. Wij zijn gespecialiseerd in informatievoorziening en intermediair in specifieke segmenten op het gebied van marketing en communicatie. Onze andere merken zijn Expovisie (voor exposanten en beursorganisatoren) en PromZ (voor aanbieders en gebruikers van promotionele producten en relatiegeschenken).

CongresVisie en QM

Wij zijn al twee decennia uitgever van congresinformatie. Begonnen als CongresVisie, een zustermagazine van Expovisie, het vakblad voor exposanten en beursmanagers dat nog een veel langere geschiedenis kent.
Kort voor de eeuwwisseling werd gekozen voor de nieuwe naam QM of voluit Quality in Meetings, met de ambitie om ook over de ontwikkelingen bij andere zakelijke evenementen te publiceren.
Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en het schrijven over ontwikkelingen in de congressector bleef het speerpunt. In 2013 begonnen we ook de internationale congresorganisatoren te informeren met Conference Holland; multimediaal met een magazine, website en nieuwsbrief. En twee jaar later volgde Conference Belgium.
Het moment voor een strategische heroriëntatie kwam in het najaar van 2016. De genoemde ontwikkelingen leidden tot de conclusie dat publiceren over de organisatie van inhoudelijke evenementen, evenementen die er toe doen, ons het meest na aan het hart ligt en dat wij de door ons verzamelde kennis ook willen delen met organisatoren van internationale congressen. Deze hernieuwde focus vierden we met een nieuwe naam: Conference Matters. Because conferences do matter!

Hollandia Publishing

Onze jeugdjaren volbrachten we onder de familiaire vleugels van Hollandia Publishing, onderdeel van de Hollandia Printing Group. Deze drukkerij wist de shake-out in de crisisjaren niet te overleven, waarna we in 2009 onderdak vonden bij Het Portaal Uitgevers, het team achter PromZ, de informatiebron voor iedereen die professioneel te maken heeft met actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken.