Congresdraaiboek | Conference Matters

Congresdraaiboek

Zakelijke etiquette in Japan

Japanners waarderen het zeer als u zich heeft verdiept in hun cultuur. Dat wil niet zeggen dat u moet (proberen te) buigen als een japanner....

Hostesses

Een hostess kan u veel werk uit handen nemen. Vergeet echter niet ze goed op gang te helpen. Een goed gebriefde hostess komt uw gastvrijheid...

Zakelijke etiquette in Griekenland

Griekenland is een vriendelijk en gemakkelijk land om zaken mee te doen. Maar de marktbenadering vereist voorzichtigheid en een goede voorbereiding. De administratieve structuren en...

Catering

De catering is het eerste waar de mensen over klagen als het niet goed zit. Onvoldoende aandacht voor de verzorging van de inwendige mens krijgt...

Zakelijke etiquette in Ierland

Tom Cusack bevordert via Enterprise Ireland het zakelijke verkeer tussen Ierland en andere Europese landen. Hij geeft ook advies over omgangsvormen. Over een aantal dingen...

Premiums

Een kadootje geven aan uw deelnemers lijkt zo risicoloos. Maar wie niet vooraf goed nadenkt over het hoe en waarom van de premium, kan hem...

Zakelijke etiquette in Israël

In Israël is de manier van zakendoen Westers georiënteerd. De Israëlische zakenman is snel en direct. Er wordt veel per telefoon, mail en fax geregeld....

Bezoekersregistratie bij congressen

Het registreren van de deelnemers moet geolied lopen. Niemand wil lang wachten bij de balie en een rommelige ontvangst doet de deelnemers het ergste vermoeden...

Zakelijke etiquette in Luxemburg

Het rijke met banken bezaaide Luxemburg is met zijn 450.000 inwoners de rust zelve. Vandalisme, hooliganisme, moord en doodslag kent het ministaatje vrijwel niet. Het...