NxtGenLive

Magazine

Meetingplanner

Waar moet congresbezoeker écht naartoe in Nederland?

Wie een internationaal congres in Nederland bezoekt, wil natuurlijk ook wel even op pad in de tijd om alle sessies en bijeenkomsten heen. Een goede...

Hoe omdenken je helpt als organisator

Deze week was ik bij een event en mijn contactpersoon zag er tobberig uit. “Ik heb de hele week niet kunnen slapen van de zenuwen”,...

Wat een organisator kan leren van een hotelier

Een congresorganisator en een hotelier hebben veel met elkaar gemeen. Allebei zijn het managers met een bijna panische focus op elk detail. In die drang...

De kansen van Afrika als congresbestemming

Afrika, het op één na grootste en tweede meest bevolkte continent, heeft een zeer divers aanbod van congrescentra, maar wordt als zakelijke bestemming vaak onderschat....

De drie P’s van de eventwereld

Events organiseren in een wereld waar alles weer mag is geweldig. Daar gaan we weer. Holderdebolder terug naar live-events. Rennen en vliegen. Natuurlijk is ons...

Willem de Kok (MartiniPlaza): ‘We zijn een creatieve marketingmachine’

Crisis maakt creatief, vindt directeur Willem de Kok van MartiniPlaza. Dat blijkt niet alleen uit de theatervoorstellingen in de multifunctionele Groninger eventlocatie, maar ook uit...

Waarom Jolanda Jansen altijd ‘event-missionaris’ blijft

Ahoy-directeur Jolanda Jansen wil graag vooruitkijken naar nieuwe kansen voor de event-industrie, maar in gesprek met Conference Matters is de coronacrisis nooit ver weg. Namens...

Marcel den Hoed (Zynchrone Media): ‘Wij bouwen kennisplatform voor eventbranche’

Wat zijn de plannen van de nieuwe uitgeverij Zynchrone Media met de overgenomen vaktitels Expovisie en Conference Matters? Managing director Marcel den Hoed sprak er...

Positief de crisis door

In 2011 richtte Esther Westerweele (1972) haar bedrijf LEF marketing & events op – een evenementenbureau gefocust op de techindustrie. Inmiddels is dat bedrijf uitgegroeid...