De Bijenkorf diamanten partner ATCB | Conference Matters

De Bijenkorf diamanten partner ATCB

De Bijenkorf en Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) hebben 24 augustus hun partnership hernieuwd. Met een Diamant Partnership is De Bijenkorf nu de grootste partner van ATCB op het gebied van shopping/winkelen.

Met het nieuwe partnership draagt De Bijenkorf actief bij aan de promotie van de Metropool Amsterdam in binnen- en buitenland. ATCB zal De Bijenkorf betrekken bij een scala aan marketingactiviteiten. Dit zijn campagnes en producten gericht op toeristen, maar ook op de meeting markt), de reisindustrie en de pers. Daarnaast krijgt Bijenkorf Kitchen een status als Zilverpartner.

Stefan Diender, algemeen directeur van ATCB: “Een belangrijke reden waarom toeristische en zakelijke bezoekers een stedenreis maken is naast cultuur en historie ook het winkelen.”

Uit het bezoekersonderzoek dat ATCB in 2008 uitvoerde, blijkt dat 60 procent van de bezoekers aan de Metropool Amsterdam winkelt tijdens hun verblijf. Ruim 11 procent komt zelfs speciaal hiervoor naar de hoofdstad.

Robert Bohemen, Marketing directeur de Bijenkorf: “De toerist is belangrijk voor de Bijenkorf. Mede door de komst van een luxe accessoires afdeling willen wij onze relatie met de toerist versterken. De samenwerking met ATCB draagt bij aan deze doelstelling, evenals de intensivering van de communicatie richting de toerist in de stad Amsterdam.”