Congressen

De meetingindustrie kleurt rood in de nacht van 25 op 26 augustus

Night of Live 25 augustus 2020

De meetingindustrie kleurt Nederland rood in de nacht van 25 op 26 augustus. Met de campagne Night of Live lichten meeting professionals zoals evenementenlocaties, event-organisatoren, festivalorganisatoren, cateraars, licht- en geluidsbedrijven, interieur- en decoratie-experts en entertainment-bedrijven hun bedrijfspanden rood uit om elkaar een hart onder de riem te steken en een noodsignaal naar de politiek af te geven.

Supportive symbool

“Evenementen vormen de voedingsbodem van alle ontmoetingen die plaatsvinden in Nederland”, vertelt Stijn Oude Vrielink, initiatiefnemer en eigenaar van Venue Marketing. “We willen met Night of Live de overheid alarmeren, maar willen ook de bewoners van Nederland die misschien niet zo bekend zijn met deze branche laten zien waarom we zo belangrijk zijn voor Nederland en onze economie. Deze campagne is niet bedoeld als protest, maar juist als supportive symbool dat staat voor de eventbranche waar wij zo ontzettend veel van houden: een branche die staat voor het elkaar écht ontmoeten en het belang daarvan voor zowel het welzijn van de mens als voor onze economie.

Golf van faillissementen

De meetingindustrie behoort tot de sectoren die in hun voortbestaan acuut worden bedreigd door de coronacrisis. Vrijwel alle bedrijven in de diverse segmenten van de Nederlandse evenementensector zijn door de COVID-19-crisis hun volledige orderportefeuille kwijtgeraakt: sinds medio maart maakt deze branche geen omzet meer. Ook de toekomst ziet er nog maandenlang vruchteloos uit. De bedrijven in de sector staat als gevolg daarvan een golf van faillissementen en ontslagen te wachten.

Katalysatoren van de economie

De evenementenindustrie, die grotendeels bestaat uit culturele en creatieve bedrijven, is miljarden waard en er zijn tienduizenden professionals werkzaam in deze sector. De culturele sector als geheel vreest
zelfs dat de culturele diversiteit van ons land ernstig lijdt onder de huidige maatregelen en ziet de toekomst allebehalve zonnig in. Concerten, festivals, bedrijfsevenementen en beurzen trekken jaarlijks tientallen miljoenen bezoekers naar Nederland en is een van de katalysatoren van de Nederlandse economie.

Naar Duits voorbeeld

Het idee voor deze campagne komt oorspronkelijk uit Duitsland, waar de Tom Koperek en zijn team van LK Aktiengesellschaft ons buurland eerder al rood kleurde. Maar liefst 7.700 gebouwen van meeting-professionals en -bedrijven uit 1.500 Duitse steden kleurden rood in de nacht van 22 op 23 juni.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief