DFMA biedt hulp bij pitches | Conference Matters

DFMA biedt hulp bij pitches

Hoe krijg ik het beste resultaat uit mijn pitch? Wat is een realistische schatting van het haalbare aantal klantcontacten? Twee cruciale vragen die bepalend zijn voor het pitchproces, de bureaukeuze en de uiteindelijke opbrengsten van fieldmarketingacties. Branchevereniging DFMA biedt opdrachtgevers hulp bij het beantwoorden van deze vragen met de introductie van de Richtlijn Pitches en de Helpdesk Haalbare Aantallen.

De Richtlijn Pitches is opgesteld om de bureaukeuze door een opdrachtgever zoveel mogelijk te optimaliseren. Volgens DFMA worden nog te vaak teveel, of de verkeerde, bureaus uitgenodigd, waardoor het pitch-proces minder efficiënt is. Het volgen van de nieuwe Richtlijn Pitches moet voorkomen dat een pitch teveel tijd kost en teveel energie uit de markt haalt.

De richtlijn bestaat uit twee delen: een Questionnaire ter verduidelijking van de vraagstelling en een Competitie Leidraad met aanbevelingen en spelregels voor het feitelijke pitchproces.

Bij vrijwel elke pitch wordt de vraag gesteld naar haalbare aantallen klantcontacten: hoeveel klanten kunnen effectief worden bereikt binnen een bepaald tijdsbestek? Opdrachtgevers die kiezen voor het bureau dat de hoogste aantallen belooft, krijgen echter niet altijd wat ze verwachten, stelt DFMA. Soms schatten bureaus de aantallen te hoog in, of er ontstaat een te hoog percentage verloren contacten.

Om opdrachtgevers te ondersteunen bij het bepalen van realistische aantallen heeft DFMA de Helpdesk Haalbare Aantallen ingesteld. Via deze helpdesk kunnen opdrachtgevers advies op maat vragen. Alle vragen worden vertrouwelijk behandeld door DFMA-leden die niet betrokken zijn bij de pitch in kwestie.

De Richtlijn Pitches is te downloaden op www.dfma.nl, onder ‘Codes’.
De Helpdesk Haalbare Aantallen is te bereiken via 070 3632336 of info@dfma.nl.