Congressen

Diederick van Eeden wordt Evenementenadviseur

Nadat hij in augustus 2011 stopte bij Van Eeden Evenementen, heeft Diederick van Eeden onlangs een nieuw bedrijf opgericht: De Evenementenadviseur. "Ik wil op een andere manier met evenementen bezig zijn", verklaart van Eeden deze stap. "Ik ga het evenement niet meer voor de klant organiseren, dat doen ze zelf. Maar ze kunnen wel gebruik maken van mijn kennis en ervaring."

Tijdens zijn studie aan de Hogere Hotelschool in Maastricht groeide de interesse van Diederick van Eeden voor de organisatie van feesten en partijen. Na zijn afstuderen werkte hij onder andere bij het Bel Air Hotel, de Zeeuwse Stromen en het Kurhaus. In 1990 richtte Ven Eeden het evenementenbureau Van Eeden Evenementen op, waar hij 21 jaar evenementen organiseerde, concepten bedacht, mensen opleidde en het bedrijf runde. In 2012 verliet Van Eeden 'zijn' evenementenbureau om zich op zijn nieuwe concept De Evenementenadviseur te richten.  

Van Eeden: "Ik help met praktische tips & tricks, voorkom dat klanten appels met peren vergelijken en, zeker in deze tijd niet onbelangrijk, bespaar op de inkoop. En dat alles zo transparant en overzichtelijk mogelijk. Ik noem het 'het nieuwe organiseren'. Het is een andere kijk op evenementen, een andere manier om bedrijven op het gebied van evenementen te adviseren, waarbij ik volledig op de opdrachtgever focus, en op de creatieve en praktische kanten van een evenement."

Behalve bedrijven, adviseert Van Eeden ook overheden en culturele instellingen. "Denk bijvoorbeeld aan mooie monumentale panden die staan te wachten op een nieuwe bestemming.
Als evenementenadviseur weet ik wat er nodig is om zo'n locatie voor evenementen geschikt te maken en kan ik praktische tips en do’s en dont’s aanreiken. Ook kan ik culturele instellingen zoals schouwburgen of musea helpen om extra inkomsten te genereren. De meeste mensen die er werken zijn gewend om uit de 'subisidieruif' te eten. Nu wordt daar flink bezuinigd. Ik kan de directie en medewerkers bijvoorbeeld helpen om zich bewust te worden van de alternatieve inkomstenbronnen en hen commercieel leren denken."


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief