Drie cateraars gaan verder onder label 360foodevents | Conference Matters

Drie cateraars gaan verder onder label 360foodevents

Drie grote spelers op de markt van eventcatering lanceerden op de eerste beursdag van Event15 hun nieuwe gezamenlijke label 360foodevents. Verhaaf Party Catering, Grand Catering en Taat & de Regt zullen voortaan vindbaar, herkenbaar en zichtbaar zijn onder deze overkoepelende naam.
De bedrijven willen met het label duidelijk maken dat zij in kunnen spelen op alle mogelijke aanvragen op het gebied van verzorging van food & beverage op locatie. De tot voor kort afzonderlijk werkende cateraars blijven vanuit hun bestaande locaties in de regio’s Amsterdam, Utrecht en Den Haag functioneren.

Met de pay-off ‘Alles draait om aandacht’ werd de nieuwe naam op de beursvloer onthuld door directeur Henk Kroneberg en zijn medewerkers. Kroneberg: “In tien jaar tijd is er enorm veel veranderd. Opdrachtgevers zoeken naar foodtrucks, espressowagens, finger food, TV chefs et cetera. Zaken die we al lang aanbieden, maar ons imago sloot daar nog niet goed bij aan. De drie bedrijven stonden onder andere bekend om de afgerokte buffetten en meer-gangen diners. Iets wat we zeker blijven aanbieden, maar we willen ook verder groeien in alle segmenten van A tot Z. Echt 360 graden dus. We zijn meer dan een jaar bezig geweest met deze transitie. Zeker niet om geforceerd hip te zijn, maar we weten dat we elke aanvraag perfect kunnen invullen, ook in samenwerking met bestaande partners.”

Naast partycatering exploiteert 360foodevents een aantal eigen locaties en restaurants waaronder de Nieuwe Kerk en Stadspaleis Het Spaansche Hof in Den Haag, de catering in het Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam – waar ook restaurant Zouthaven wordt geëxploiteerd -, en de catering van het Beatrix Theater in Utrecht, waar onder andere het Queens restaurant is gevestigd.
 

Inspelen op perceptie

Met deze nieuwe synergie heeft 360foodevents een brede spankracht met 85 werknemers, vier kantoren, een productiekeuken in eigen beheer en heel veel ervaring. De open, kleurrijke en praktische website van de organisatie speelt in op de perceptie van de aanvrager. Henk Kroneberg: “Opdrachtgevers weten goed wat ze willen, zij bezoeken zelf festivals, gebruiken Google en lezen foodblogs. Old school catering is passé. We kunnen nu in een paar clicks de perceptie van opdrachtgevers invullen.”