DNHK_seminar

Duits voor toerisme- en hospitalityprofessionals

De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) gaat samen met het Goethe-Institut een training Duits voor medewerkers in de toeristische sector organiseren. Vragen als ‘wat wil de Duitse bezoeker in Nederland’ en ‘hoe kan deze doelgroep aangesproken worden’, zullen aan bod komen. Het dagseminar ‘Duits voor toerisme- en hospitalityprofessionals’ zal plaatsvinden op donderdag 30 januari 2018 in Amsterdam.

Het seminar legt de cultuurverschillen tussen Nederland en Duitsland uit, speciaal op maat gemaakt voor de toerismebranche. De deelnemers leren de woordenschat voor de sector, zodat ze effectief kunnen communiceren met de 4,5 miljoen Duitsers die elk jaar Nederland bezoeken.

Cultuurverschillen

‘Hoewel Duitsland ons buurland is, zijn er toch grote cultuurverschillen’, aldus Johanna Scholtyssek, taal- en seminar-docent. ‘Kennis daarvan is belangrijk om succesvol met Duitse gasten om te gaan.’
Verder is er aandacht voor ‘destination marketing’, het maken van presentaties, en beursoptredens in Duitsland.