Er gaat niets boven Groningen 2.0 | Conference Matters

Er gaat niets boven Groningen 2.0

Marketing Groningen heeft tijdens het innovatiefestival Let’s Gro dat van 30 oktober tot en met 2 november plaatsvindt, de nieuwe merkstrategie gepresenteerd. Dertig jaar na het ontstaan van regiomarketingslogan ‘Er gaat niets boven Groningen’, werd het tijd om stil te staan bij een nieuwe strategie.

Met Groningers

Marketing Groningen heeft met meer dan 200 Groningers het afgelopen jaar een nieuw narratief voor Groningen ontwikkeld. Een verhaal dat de identiteit, aspiraties en de combinatiekracht van stad en ommeland benadrukt. Volgens het marketingbureau is het een verhaal om met één stem en met één gezicht uit te dragen. Op deze manier kan worden gebouwd aan een sterke en positieve reputatie voor Groningen, waarmee de gewenste bedrijven, investeerders, congressen, bezoekers en talent kunnen worden aangetrokken.

Nieuwe huisstijl

Het verhaal van Groningen is vertaald naar een huisstijl met een handgemaakt lettertype Gronika, een eigen kleurenpalet op basis van de historie, het landschap en iconische gebouwen en nieuwe logo’s. Ook is er een rechtenvrije beeldbank.

Het merk is onder andere verwerkt in de vernieuwde VVV die eind november als Groningen Store wordt geopend in het Forum Groningen, in de nieuwe campagne die in januari start en bedoeld is om de trots van de Groningers aan te wakkeren, in het gastvrijheidsprogramma rondom de bereikbaarheid in Groningen, in de viering van 75 jaar Vrijheid en in het nieuwe online toeristisch platform visitgroningen.nl. Ook gebruiken partijen als Groningen Conventions het nieuwe merk als startpunt voor het aantrekken van nieuwe congressen die de merkbeleving van Groningen versterken.

Positionering

Marketing Groningen voert de regie over de beeldvorming, de merkbeleving en de marktbewerking van stad en ommeland vanuit dat gezamenlijke merkverhaal. Groningen wordt gepositioneerd als een plek voor groei en transformatie en een plek waar je jezelf als toerist of bezoeker kan opladen en opnieuw kan uitvinden en als ondernemer volop kan pionieren met de vraagstukken van de 21e eeuw.