Congressen

ExpoJaarprijzen uitgereikt in 1931

In het splinternieuwe congrescentrum 1931 bij de Brabanthallen in ”s-Hertogenbosch zijn op 1 december zes Nationale ExpoJaarprijzen uitgereikt. De winaars waren Meneba, Miele, Europort, Stichting Kennisnet, InterTraffic Amsterdam en Lego World.
Het was de vierde keer dat de Nationale ExpoJaarprijzen werden uitgereikt, en de laatste keer als zelfstandige prijs. De Gouden Giraffe en de Nationale ExpoJaarprijs worden vanaf nu samengevoegd tot één nieuwe prijs die in maart 2012 het levenslicht zal zien.

Het feestelijke uitreikingsevenement op 1 december stond geheel in het teken van "Live met Lef ". Dit was voor de 220 bezoekers uit de beurzenbranche – vrijwillig – aan den lijve te ondervinden. Zo kon men met een echte wurgslang op de foto en werden er gerooserede sprinkhanen en meelwormen als hapjes geserveerd. Nog heel wat mensen durfden de insekten in hun mond te steken. Na de borrel werd iedereen door een gordijn gedirigeerd. Aan de andere kant van het gordijn stond men ineens op het podium, waar de fotograaf Martin van Photos and More klaarstond om iedereen op de gevoelige plaat te vereeuwigen. In de dinerzaal stonden de bijzonder mooi gedekte tafels met roze – de huisskleur van de ExpoJaarprijs – ledverlichting in het midden al opgesteld in schuine rijen naar het podium.

Presentator Jeroen Latijnhouwers, in het dagelijks leven nieuwslezer in het RTL4-programma Editie NL, presenteerde de uitreiking met veel verve en inlevingsvermogen. De filmpjes waarin de genomineerden zelf vertelden waarom hun project "Live met Lef " was, zorgden voor positieve portie inhoudelijke entertainment. En ook juryvoorzitter Harm Tunteler wist met af en toe een vrolijke kwinkslag het publiek voor zict te winnen. Maar het ging die woensdagavond 1 december 2010 natuurlijk maar om één ding: de winnaars van de Nationale ExpoJaarprijs 2010. Die straalden dan ook met zijn allen als de sterren van deze ExpoJaarprijsshow.

Winnaar Beste deelname B2B beurs, evenement of congres
– Meneba op Bakkerij Dagen 2010 – van 28 februari t/m 2 maart 2010 in Amsterdam RAI
De deelname is goed vanuit de merkfocus gepositioneerd met een eenduidige thematiek. De beursdeelname is een gedegen aangepakt vanuit de kernwaarden. Rond het merk Ruwe Bolster is een multimediale campagne gecreëerd die consequent is doorgevoerd van idee tot uitvoering en daarmee een sterke voorkeur voor het merk heeft opgeleverd.

Winnaar Beste deelname B2C beurs, evenement of congres
– Miele Nederland op Woonbeurs 2009 – van 26 september t/m 4 oktober in Amsterdam RAI
De stand van Miele is zorgvuldig uitgewerkt en creëert een sterke vertaling vanuit de merkgedachtes over lifestyle en beleving. De kwalitatieve uitstraling van de stand weerspiegelt de kwaliteit van het merk en de Duitse `Grundlichkeit`. De kookdemonstraties in een hign-end design omgeving prikkelden de zintuigen en zorgden voor een beleving die passend is bij de kwaliteiten van het Miele merk.

Winnaar Beste B2B beurs, evenement of congres
– Europort 2009 – van 3 t/m 6 november 2009 in Ahoy Rotterdam
Er is door Ahoy is een knappe en gedurfde prestatie geleverd door twee verschillende vakbeurzen met ieder een eigen kerndoelgroep bezoekers in elkaar over te laten vloeien tot één vakbeurs. Ondanks de economische tegenwind is de organisatie erin geslaagd om een sterke vakbeurs te realiseren die een groot internationaal aanzien geniet. Het combineren van nationale doelstellingen met internationale doelstellingen is succesvol gebleken. Het beursconcept, de vernieuwde huisstijl, de internationale communicatiecampagne: alles klopt!

Winnaar Beste B2C beurs, evenement of congres
– LEGO WORLD 2009 – van 22 t/m 27 oktober 2009 in Ijsselhallen Zwolle
Een fantastisch evenement voor een altijd aanwezige doelgroep laat na 9 edities nog steeds de consistentheid van het merk zien. De hoge waarderingen door de bezoekers, een lange
verblijfsduur op het event en hoge terugkeercijfers geven aan dat LEGO WORLD ook na 9 edities nog steeds een ijzersterke formule is. Omdat de bezoeker zelf mag bouwen en anderen kan zien bouwen is deze vorm van live communicatie, in combinatie met live entertainment, de beste manier om LEGO te communiceren naar de juiste doelgroep.

Winnaar “Innovatie”
– Intertraffic Amsterdam 2010 – van 23 t/m 26 maart 2010 in Amsterdam RAI
Een sterke en innovatieve aanpak: de showcase-aanpak versterkt het beursconcept met een unieke experience: individuele partners tonen gecombineerd hun gezamelijke mobiliteitsoplossingen. Bezoekers konden verschillende mobilteitsoplossingen live ervaren op een rond Amsterdam uitgezet traject. Door Intertraffic multimediaal te positioneren is de organisatie erin geslaagd een wereldpositie te verwerven met een fantastisch zakelijk resultaat.

Winnaar `Special Category`
– Stichting Kennisnet–´De Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT 2010´ 14 en 15 april 2010 in NH Conference Centre Koningshof Veldhoven
Een erg sterk concept waarbij de doelgroep zelf uitlegt hoe de groep te bereiken is. Er is bij dit project sprake van een hoge mate van creativiteit waarbij een knappe ombouw plaats kon vinden
van gedachte naar vorm. Sterk conceptueel uitgedacht en een enorme upgrade van ‘het imago van de MBO-student’.

Meer info: www.expojaarprijs.nl


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief