Congressen

Facebookwedstrijd TEDxYouth@Amsterdam geopend

Jongeren van twaalf tot achttien jaar die een wereldidee hebben, krijgen de kans dit idee te realiseren. TEDxYouth heeft een Facebookwedstrijd uitgeschreven, waarbij het beste idee wordt uitgekozen om in acht weken te verwezenlijken. Op 20 november 2011 is het TEDxYouth@Amsterdam Event in Nemo waar de winnaar zijn idee zal presenteren.
Myrddin Baars is marketingmedewerker bij TEDxYouth Amsterdam: "Een eigen idee de wereld inbrengen, is niet eenvoudig", vertelt ze. "Gebrek aan tijd, mankracht, financiën of kennis: allemaal redenen die in de weg kunnen staan om een cool idee echt te realiseren.  TEDxYouth Amsterdam komt dit jaar met ”Bringing Ideas Alive” en geeft jongeren de mogelijkheid het ”Beste Idee” samen met de TEDxYouth movement tot leven te brengen."

Op de TEDxYouth@Amsterdam Facebook pagina kunnen jongeren tot en met 10 september hun wereldidee posten, waarna er op kan worden gestemd. Vervolgens wordt een winnaar gekozen door de TEDxYouth jury, gebaseerd op het aantal stemmen en de haalbaarheid van het idee. Op 20 september wordt de winnaar bekend gemaakt. Baars: "Daarna wordt binnen acht weken een intensieve samenwerking opgezet tussen enthousiaste ‘TEDxYouth’ jongeren en de organisatie van TEDxYouth. Zo komt het winnende idee tot leven. De winnaar mag zijn of haar idee presenteren door een ”TED talk” te houden tijdens TEDxYouth op 20 november. Zo wordt het gerealiseerde idee gedeeld met de wereld: ”Ideas Worth Spreading”."

TEDxYouth is een non-profit organisatie die denkers en doeners van twaalf tot en met achttien jaar een platform biedt waar ze hun ideeën kunnen delen en verwezenlijken. Doel is om een community uit te bouwen die jongeren wereldwijd laat ervaren dat ze zelf kunnen bijdragen aan verandering in de wereld. TEDxYouth Amsterdam 2011 heeft als thema “Bringing Ideas Alive” en biedt een podium aan optredens, grensverleggende conversaties en workshops op 20 november. Daarnaast houden jongeren inspirerende TED-talks in de spirit van TED.com. Sinds de jaren ’90 bestormt ”www.ted.com” vanuit Amerika de wereld met presentaties van 18 minuten onder het motto “Ideas worth Spreading”.

Meer info: www.tedxyouthamsterdam.nl


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief