Fontys Hogeschool wint EventGame 2010 | Conference Matters

Fontys Hogeschool wint EventGame 2010

Fontys Hogeschool Marketing Management uit Eindhoven heeft vrijdag 26 november de Student EventGame 2010 gewonnen. Het event dat jaarlijks door het Genootschap voor Eventmanagers wordt georganiseerd stond dit jaar in het teken van Fight cancer, het eigenzinnige label van KWF Kankerbestrijding.De game werd gewonnen dankzij het concept ‘Join the Fight – Pay it Forward’. Het concept behelst dat je je vrienden laat zien voor welk goed doel jij staat. Door het doorsturen van een sms wordt online een keten gestart waarmee je kunt laten zien dat je strijdt tegen kanker én wordt er tegelijk geld opgehaald ten behoeve van Fight Cancer. Het werkt als volgt: Een initiatiefnemer start zijn keten online door zijn/ haar foto te uploaden en twee nieuwe personen te overtuigen om mee te vechten tegen kanker. Door ‘Fight aan’ + de code van de initiatiefnemer te sms’en wordt €1,- overgemaakt naar Fight cancer. De volgende twee personen doen hetzelfde, waardoor een keten ontstaat. De ‘volgers’ die de sms doorsturen, krijgen van Fight cancer een reactie terug per sms-bericht, waarin Fight cancer hen bedankt voor de donatie en inzet. Tevens geeft Fight cancer de deelnemers een link met een persoonlijke actiecode, waarmee zij een foto van zichzelf kunnen uploaden in de keten. Deze keten is te vinden op de website van Fight cancer.

De vakjury, bestaande uit Bram Nauta (Nauta evenementen communicatie), Bas de Groot (De Zeilcompagnie), Nora van Warmerdam (Van der Meulen Business Events), Natasja Kesteloo (Noordplan BV), Lenneke Pronk (Fight cancer) en Iris Kleijn (Fight cancer), waren unaniem in hun besluit. Aangevoerd door begeleiders Angelique van Vucht en Gilbert de Laat wonnen de studenten Tymen Bailey, Marieke Dirks, Inge Donkers, Ralph van Essen, Lieke Hulsen, Marieke Leenders, Martijn Ossel, Priscilla Vermeegen, Rik van der Vloet en Anouk Bounin de grote beker. Zij mogen zich het Eventtalent van 2010 noemen. Ook de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht viel in de prijzen. Door de grote creativiteit die in hun concept was verwerkt, ontvingen zij een eervolle vermelding en een T-shirt van Fight cancer.

Er namen zeven hogescholen deel aan de Student EventGame: Stenden hogeschool, INHolland Haarlem, HvA/HES, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, Saxion Hospitality Business School, NHTV en de winnaar, Fontys Hogeschool Marketing Management Eindhoven. Tijdens de Student EventGame nemen studenten van verschillende hogescholen het tegen elkaar op in de strijd een zo creatief mogelijk concept voor een evenement te bedenken. Doel van de Student EventGame is de derde- en vierdejaars studenten van de diverse hogescholen een reële eventcase van een onderneming of organisatie uit het werkveld voor te leggen. De studenten meten zich met elkaar en zetten zich een dag in om een origineel, creatief en werkbaar concept voor een event te bedenken en uit te werken. Het concept, de uitwerking en de presentatie worden beoordeeld door een vakjury; professionals uit de eventbranche. De resultaten die de studenten op deze dag neerzetten geven een goed beeld van de Eventopleidingen. Daarnaast draagt de EventGame bij aan de verbetering van de aansluiting van opleidingen op de praktijk (het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties).

Info: www.eventmanagers.nl