Grootscheepse campagne bestemming Amersfoort | Conference Matters

Grootscheepse campagne bestemming Amersfoort

Stichting Citymarketing regio Amersfoort start in het voorjaar van 2011 een grootscheepse campagne om Amersfoort als congres- en evenementenlocatie op de kaart te zetten. De campagne heet ”Locatie Amersfoort – where minds meet” en richt zich vooral op young professionals en de associatiemarkt.

Harold Warmelink, directeur Theater De Flint, en Peter Kuipers, directeur DierenPark Amersfoort, beiden in het bestuur van Stichting Citymarketing regio Amersfoort, presenteerden op 25 januari in de bibliotheekzaal van het DierenPark  voor ruim zeventig aanwezigen hun plannen voor 2011. "Met de centrale ligging, goede bereikbaarheid en hoogwaardige faciliteiten als sterke troeven, biedt Amersfoort talloze mogelijkheden voor congressen, vergaderingen, beurzen en andere zakelijke evenementen", vertelde Warmelink. "Toch is gebleken dat het imago van Amersfoort als zakelijke bestemming achter blijft bij de werkelijkheid. Daarom hebben we besloten om een grootscheepse campagne te starten waarmee we Amersfoort beter onder de aandacht van het bedrijfsleven en de congresmarkt willen brengen."

Amersfoort heeft een jonge, hoogopgeleide bevolking van zo’n 400.000 inwoner. De regio, die volgens Citymarketing Amersfoort één van de sterkste economieën van Europa heeft, ligt centraal en is uitstekend per auto en spoor te bereiken. In de laatste jaren zijn er bovendien veel hoogwaardige faciliteiten bijgekomen, zoals NH Hoteles, de Rijtuigenloods van HerikRail en de A1-locatie van Van der Valk. Daarnaast hebben veel bestaande bedrijven plannen om de komende jaren flink uit te breiden. Het Filosofiehotel ISVW in Leusden zal compleet worden gerenoveerd en ook DierenPark Amersfoort heeft grote plannen.

Met de campagne ‘Locatie Amersfoort – where minds meet’ gaat Amersfoort zich in 2011 en 2012 met name sterker profileren bij young professionals en de associatiemarkt. Kuipers: "We richten ons op jonge professionals voor bijeenkomsten met een zakelijk doel, zoals vergaderingen, productintroducties, trainingen en teambuilding. De stedelijke allure in combinatie met het gevarieerde groene buitengebied en de goede bereikbaarheid moet deze doelgroep naar Amersfoort trekken. Daarnaast gaan we wetenschappers en professionele congresorganisatoren actief informeren over het feit dat in Amersfoort, centraal in Nederland, inspirirende bijeenkomsten in een grote variatie aan locaties gehouden kunnen worden."

Het doel van de campagne is om het imago van Amersfoort als zakelijke bestemming te verbeteren, een groei van vijf procent in de sector zakelijk toerisme te realiseren en last but not least: te stijgen op de ranglijst van steden met het beste imago voor zakelijke bijeenkomsten (in 2010 was dat nog de 10e positie). De campagne zal in het voorjaar van 2011 starten.

www.amersfoort.nl