Haagse chefkoks werken samen voor Prins voor een Dag | Conference Matters

Haagse chefkoks werken samen voor Prins voor een Dag

Tijdens Prins voor een Dag, op 20 september, presenteerden de Haagse chef-koks een gezamenlijk diner in de nieuwste aanwinst van Den Haag, Hilton The Hague.Prins voor een Dag is het Haagse kennismakingsevenement voor de congres- en evenementenbranche en vond dit jaar plaats op 20 en 27 september. De circa 125 eventplanners sloten de dag af in het nieuwe Hilton The Hague. In plaats van een standaard diner was gekozen voor een culinaire marktsetting waar deelnemers zich konden laven aan onder meer rilettes van eendenbout, Barbaresco wijnen, French fingerfood en kabeljauw á la plancha. Naast chef-koks als Edwin van den Heijkant (chefkok Hilton) was ook Echanson Rick Vink Grand Vin Mercure van Accor aanwezig om wijn- en spijscombinaties te maken.

Voor de afsluitende ”Borrel à la Carte’ verzorgde iedere partner een voor-, hoofd- of nagerecht. Gezamenlijk vormden deze gerechten een walking diner met het beste van Den Haag en bood het de deelnemers een bijzondere culinaire ervaring. De deelnemende chefs bereidden bovendien een gerecht waarin ze uitblinken. Zo verzorgde Entrada Restaurants typisch Italiaanse antipasta, serveerde NH Hoteles Spaanse tapas en konden deelnemers bij de kraam van Des Indes kiezen voor een speciaal dessertmenu. Deze nieuwe invulling voor de afsluitende borrel van Prins voor een Dag gaf meer Haagse partners de mogelijkheid zich te profileren dan bij voorgaande edities het geval was. Ook maakte deze opzet het netwerken tussen de deelnemers makkelijker.

In de afgelopen zeven jaar is Prins voor een Dag uitgegroeid tot een toonaangevend Haags evenement voor de evenementenbranche en hebben meer dan 1200 deelnemers kennis gemaakt met uiteenlopende mogelijkheden van congresstad Den Haag. Prins voor een Dag staat dan ook synoniem voor kwaliteit, inspiratie en een hoge mate van service en staat garant voor een ‘Den Haag beleving’. Den Haag Marketing is de overkoepelende marketing en promotie organisatie voor de stad Den Haag en haar beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin. Het Convention Bureau, het Kenniscentrum evenementen, Haags Uitburo, VVV Den Haag en Den Haag Topsport zijn onderdeel van Den Haag Marketing.

Info: www.prinsvooreendag.nl
www.denhaag.com