Haarlem start gespecialiseerd congresbureau | Conference Matters

Haarlem start gespecialiseerd congresbureau

Haarlem Marketing is uitgebreid met het Haarlem Convention Bureau, dat de krachten bundelt om de stad te promoten als bestemming voor zakelijke bijeenkomsten. Op 3 april kwamen de ruim dertig partijen die zich bij dit initiatief hebben aangesloten bijeen tijdens een feestelijke kick off in Huis Barnaart.
De partners werden welkom geheten door directeur Haarlem Marketing Esther Brasser en de gastlocaties; Huis Barnaart en ondernemershuis ZAAMEN. Suzanne Kakkos, de kersverse manager van Haarlem Convention Bureau (HCB), zoomde in op strategie van het congresbureau en de activiteiten voor de komende tijd. Hierna maakten de partners onderling kennis en werd de samenwerking gevierd in aanwezigheid van wethouder Economische zaken Joyce Langenacker.

“Het is geweldig om te zien dat een vraag uit de stad, namelijk naar de coördinatie van aanbod en vraag in de zakelijke markt, zo concreet wordt opgepakt en we nu trots ons nieuwe HCB met onze nieuwe Convention Manager kunnen presenteren”, aldus Esther Brasser.

Verschillende pijlers

Haarlem Convention Bureau zet met haar activiteiten in op verschillende pijlers. Naast collectieve promotie en acquisitie voor Haarlem als zakelijke bestemming, wordt ook aandacht besteed aan ondersteuning en verbinden. Zo worden regelmatig workshops georganiseerd waarmee aangesloten partners bijvoorbeeld hun online marketing kunnen optimaliseren. Ook worden de partners samengebracht om het netwerk en de onderlinge samenwerking te versterken.

Suzanne Kakkos: “Regio Haarlem heeft een unieke positie in de markt die we door deze samenwerking optimaal willen benutten. Vooral de grote diversiteit aan (vaak bijzondere) locaties voor zakelijke ontmoetingen, gecombineerd met de strategische ligging ten opzichte van Amsterdam, Schiphol en het strand, maakt Haarlem als destinatie zeer aantrekkelijk. Het hoge kwaliteitsniveau en de menselijke maat die zo kenmerkend zijn voor de stad zorgen voor het onderscheidend vermogen.”