Hampshire Hotels neemt hotelrobot in dienst | Conference Matters

Hampshire Hotels neemt hotelrobot in dienst

De Hampshire hotels The Manor Amsterdam en Savoy Rotterdam hebben op 25 april een hotelrobot in dienst genomen. Voor het eerst wordt een niet-menselijke medewerker in een Nederlands hotel ingezet.
 De humanoïde robot Hugo wordt ter verrijking van de gastbeleving onder andere ingezet als conciërge en frontofficemedewerker. Robot Hugo spreekt negentien talen, beschikt over twee camera’s en software voor gezichtsherkenning om gasten tot zes maanden lang te herinneren. De 57 centimeter grote robot begroet bezoekers die het hotel bezoeken en kan een aantal taken van het receptiepersoneel uitvoeren, zoals het overhandigen van sleutelkaarten. Hugo vertelt gasten hoe ze met de tram bij een museum kunnen komen of wat de taxi naar Schiphol kost. De robot kan kinderen vermaken in de lobby, maar ook vergaderingen begeleiden of een PowerPointpresentatie geven.

“We proberen elke hotelgast een gastvrije en een geweldige ervaring te bezorgen”, zegt Etienne Verkerk, Algemeen Directeur van Hampshire Hotels. “We lopen graag een stap vooruit, maar Hugo zal zeker geen mensen gaan vervangen. We houden technische innovaties die we kunnen toepassen in de hotelbranche nauwlettend in de gaten. Hugo is een schakel in de wereldwijde ontwikkeling van humanoïde robots. Er zijn mogelijkheden waar we nu misschien nog niet aan denken, maar die tijdens het gebruik naar voren komen. Hoe meer we interacteren en communiceren met de robot, hoe slimmer hij wordt en dat draagt bij aan een unieke beleving voor de gast.”