Congressen

Het effect van je evenement vergroten

Het effect van je evenement vergroten

Na afloop van veel evenementen krijg je wat toegestuurd. Bij een borrel is dat vaak een link naar een webpagina vol foto’s. Bij een congres klik je achteraf nog eens door de slides van de sprekers. Wat zijn er verder voor mogelijkheden om de inhoud van je programma vast te leggen? Vorige week kwamen Britse organisatoren samen op The Meetings Show in Londen. Erik Peekel (Aaaaha! the Actor Factory) en Cecilie Pedersen (Conferize) presenteerden de workshop “Capturing Conference Content”

The Meetings Show is een groots opgezet driedaags evenement voor organisatoren. Een aantal hosted buyers wordt ingevlogen, de meeste deelnemers komen uit de UK. De bijeenkomst bestaat uit een flinke beursvloer en een paar congreszalen. In de liften staat een bediende, een erfenis uit de lange geschiedenis van het Olympia congres centrum (1886). De Britten houden van hun tradities.

Het Meeting Design Institute verzorgde een aantal sessies in het congresprogramma. Eén van de bijeenkomsten ging over verslaglegging. Hoe kun je ervoor zorgen dat je met de inhoud van je bijeenkomst een groot publiek bereikt? Hoe maak je het makkelijker voor je deelnemers om de inhoud uit je bijeenkomst toe te passen in de praktijk? Aaaaha! the Actor Factory biedt een aantal creatieve oplossingen. Erik Peekel zette een aantal mogelijkheden en tips op een rij. Hij leidde de workshop samen met de Deense Cecilie Pedersen. Haar online platform Conferize biedt organisatoren de mogelijkheid om deelnemers en inhoud met elkaar te verbinden.

De tips uit de sessie zijn het effect van je evenement vergroten zijn samengevat in een beknopte whitepaper “7 Ways of capturing conference content”.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief