HSMAI kiest voor exclusief karakter en bredere doelgroep | Conference Matters

HSMAI kiest voor exclusief karakter en bredere doelgroep

Het bestuur van HSMAI presenteerde op maandag 20 januari het nieuwe profiel van de vereniging, dat een meer exclusief karakter krijgt. Om dit te onderschrijven is een ledenplafond ingesteld van 500. Verder wordt toenadering gezocht naar sales- en marketingprofessionals uit andere sectoren dan hotellerie en toerisme. Het jaarthema van HSMAI Nederland is in 2014 'Shift Happens'.
De Algemene Ledenvergadering, die voorafging aan de HSMAI & NBTC Holland Marketing Nieuwjaarsbijeenkomst, werd gehouden in Novotel Amsterdam City.

Hans Poortvliet, Managing Director HSMAI, over het nieuwe profiel: “We willen een inhoudelijk, up to date netwerkplatform onderhouden met voldoende exclusiviteit zonder een elitair imago. Voor ons is het instellen van een afgebakend ledenplatform echter wel de beste weg om kwaliteit, inhoud en reciprociteit voor onze leden te kunnen waarborgen voor de toekomst. Vijfhonderd leek ons een mooi, magisch aantal om de grens te trekken. We weten dat we hier misschien mensen door moeten teleurstellen maar we hebben uiteraard een verloop door onder andere loopbaanwendingen van onze leden, dus professionals krijgen bij ons altijd de kans lid te worden.”

Het huidige ledenaantal van HSMAI Nederland ligt overigens op 354.

Hoewel het begrip Hospitality ook bij de nieuwe koers prominent wordt vermeld bij de HSMAI, wordt een zo breed mogelijke lading gegeven aan 'professionele gastvrijheid'.

Poortvliet: “Nog steeds denken mensen bij Hospitality vooral aan de hotel- of toeristische sector maar onze horizon is veel breder. We stimuleren de 'meerzijdigheid' van de HSMAI enorm; sales en marketing, en vanaf dit jaar ook revenue professionals, uit bijvoorbeeld de wereld van beveiliging, taxiservice en zorg evenals andere (semi) overheid brengen een belangrijke kennis en netwerk bijdrage aan onze vereniging en daarmee de gastvrijheid beleving van Nederland. Dit zal de komende jaren verder worden vertaald in verschillende evenementen, locaties en kennis bijeenkomsten”.

Jaarthema: Shift Happens

Na de ALV werd het nieuwe jaarthema ‘Shift Happens’ gelanceerd met als kick off een sessie van Ruud Veltenaar over de belangrijkste trends en ontwikkelingen die de wereld in sneltreinvaart transformeren. Aanwezige leden en genodigden van het NBTC kregen in een wervelende en boeiende multimediale presentatie een helder en fascinerend beeld van de toekomst voorgespiegeld, dit alles met een flinke dosis humor verteld door Veltenaar.