Congressen

IceFondue wint Horecava Innovation Award 2012

Je haalt vers fruit door vruchten- of chocodips en houdt dit vervolgens vijf seconden in de fonduepan, die gevuld is met stikstof van min 196 ˚C. Zo ontstaan ijs-tapas. Met dit concept, dat de naam IceFondue kreeg, sleepte het bedrijf IceWizard uit Leiden de jaarlijkse Horecava Innovation Award 2012 in de wacht. De prijsuitreiking vond plaats op maandag 9 januari, op de eerste dag van Horecava 2012.De onafhankelijke jury van ondernemers, chefkoks, deskundigen en vakjournalisten beoordeelde voor deze 12e editie circa 160 inzendingen. De zestien genomineerden mochten hun product live voor de vakjury presenteren. De demonstratie die eigenaar Koen Gillis van IceWizard tijdens de finaleronde gaf, maakte indruk. De jury: “In de huidige, lastige economische tijden zoeken ondernemers naar verrassende oplossingen om de verwachting van gasten te overtreffen. IceFondue is een mooi, innovatief voorbeeld van zo’n idee met toegevoegde waarde. Gasten praten hierover, vertellen het verder, willen de beleving delen met vrienden en kennissen.”

De IceFondue won ook de Horecava Innovation Award in de categorie Concepts & Co-creation. Naast de Award ontving de winnaar een cheque voor marketing- en communicatieondersteuning door het bureau HarverPro in Oudewater, ter waarde van € 5.000,-.

De andere prijswinnaars van de Horecava Innovation Award waren, in de categorie Food & Beverage: Bols Foam, op de markt gebracht door Maxxium. Deze likeurschuim voegt smaak en beleving toe aan onder andere cocktails, mixdranken, koffie en bier. In de categorie Interior & Design won De SmartBar, een snel op te zetten mobiele en multifunctionele bar, die is voorzien van led-verlichting en makkelijk in de eigen huisstijl gedecoreerd kan worden. In de categorie Equipment & Services ging de Award naar het webbased bonVito Loyalty systeem van Eijsink Afrekensystemen, waarmee ondernemers zelf digitaal acties naar gasten kunnen voeren en met ze kunnen communiceren. De jury besloot Jas op Slot (JOS) een ‘talentenprijs’ toe te kennen. De JOS is een haak om een jas ‘op slot’ te zetten in een onbewaakte garderobe. De jury wilde met de prijs waardering uitspreken voor de negen studenten die deze oplossing bedachten en ze motiveren om innovatief bezig te blijven.

Voor de eerste maal reikte de Horecava een publieksprijs uit. Ondernemers, medewerkers en andere belangstellenden uit de horeca- en cateringbranche konden via een speciale Facebook-pagina hun stem uitbrengen. De zestien genomineerden ontvingen in totaal circa 4.600 stemmen; daarvan gingen er 980 naar publieksprijswinnaar De Rendementscoach (systeem voor complete integratie van boekhouding, afrekensysteem en personeelsplanning) van Eijsink, BDO Accountants en Dyflexis.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief