Congressen

IMEX lanceert nieuwe visuele uitstraling

Carine Bauer en Ray Bloom bij nieuw IMEX logo

IMEX Frankfurt heeft in aanloop naar de komende editie van 23 tot en met 25 mei, haar nieuwe branding gepresenteerd. Het IMEX-team heeft bijna 18 maanden achter de schermen hard gewerkt aan het ontwerpen en debuut van een nieuwe visuele uitstraling.

Het merkbeoordelingsproces werd uitgevoerd door het getalenteerde interne ontwerpteam van IMEX onder leiding van ontwerpmanager Anna Gyseman. Gyseman was onderdeel van het team dat het tijdschrift Grazia op de Britse markt lanceerde. Als ‘eerlijke critici’ rekruteerde ze  ex-collega’s Tony Chambers, voormalig redacteur en creatief directeur van het tijdschrift Wallpaper, Suzanne Sykes, bekroond creatief directeur, grafisch ontwerper en merkinnovator, en Jonathan Clayton-Jones, Creative Director bij de Telegraph Group.

Erfmerkgoed

Voorafgaand aan het herontwerp vond IMEX dat de bestaande identiteit niet langer het bedrijf of zijn live-events weerspiegelde. Uitgebreide workshops met het personeel toonden een sterke loyaliteit aan sommige aspecten van het oude merk. Zo was men het erover eens dat die elementen die mensen vertegenwoordigen (de klassieke stippen) een erfenis waren waarop kon worden voortgebouwd.

Carina Bauer, CEO IMEX Group: ‘Vanaf het moment dat het ontwerpteam het ‘winnende’ concept aan onze medewerkers presenteerde, wisten we dat ze het goed hadden gedaan. In strakke, eigentijdse pastelkleuren die zijn afgeleid van ons erfgoedmerk, belichaamt het ontwerp het hart, het doel en de zakelijke waarde waar IMEX voor staat. Het geeft ons geloof weer in de positieve kracht van mensen van over de hele wereld die oog in oog, face to face ontmoeten en de hand schudden bij een zakelijke deal of nieuwe vriendschap.’

‘Zoals met alle goede ontwerpen hebben we geprobeerd het te ‘breken’, maar het heeft al onze tests doorstaan. Het werkt fantastisch als onderdeel van onze showervaringen en op onze websites, bewegwijzering en meer.’

Inclusief ontwerpdenken

Met behulp van de nieuwste inclusieve ontwerpprincipes creëerde het team een zachte bruine tint die liefkozend ‘IMEX-koekje’ wordt genoemd in plaats van klassiek wit als achtergrondkleur. Deze niet-stimulerende, neurodiversiteitsvriendelijke kleur maakt de leesbaarheid voor een breder publiek gemakkelijker.

IMEX heeft voor het eerst ook een sonisch logo. De soundtrack, ontwikkeld met de hulp van Buff Motion uit het Engelse Brighton, bouwt op slimme wijze de verwachting op van mensen die samenkomen voor een groot evenement en omarmt het feit dat mensen over de hele wereld de bijeenkomst op dezelfde manier vieren – met hun handen en stemmen.

Internationale meetingvakbeurs

IMEX’s Design Manager, Anna Gyseman en UX Designer, Oli Bailey geven op donderdag 25 mei tijdens de internationale meetingvakbeurs inzicht in het ontwerpproces achter de nieuwe branding. De sessie ‘IMEX: Behind the curtain – Event design and measurement’ begint om 13:00 uur.

IMEX Frankfurt vindt plaats van 23 – 25 mei 2023.

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief