Incentive deelnemer besteedt 6,5 keer meer dan toerist | Conference Matters

Incentive deelnemer besteedt 6,5 keer meer dan toerist

Aziatische deelnemers van incentive reizen geven in het Australische New South Wales het meeste uit van alle bezoekers, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Business Events Sydney (BESydney). Een incentive deelnemer geeft gemiddeld 6,5 keer zoveel uit als een toerist.
Een deelnemer aan een internationale incentive reis geeft per dag gemiddeld 974 Australische dollar (697 Euro) uit, tegenover A$ 151 (€ 108) als gemiddeld uitgave van een toerist en A$ 280 (€ 200) als gemiddelde besteding van een zakelijke bezoeker. Van de uitgaven komt gemiddeld 60 procent voor rekening van de organisator van de incentive reis en 40 procent zijn directe uitgaven ter plaatse door de deelnemer zelf. De totale uitgave per deelnemer per dag ligt tussen 571 en 1013 euro, waarvan 154 tot 835 euro door de deelnemer zelf. Het gaat om uitgaven in de regio zelf. De kosten voor vliegtickets en registratiekosten vallen hier buiten.
 

Shopping

Shopping speelt een belangrijke rol in de keuze van de incentive bestemming. Het meest populair zijn souvenirs, kleding, gezondheidsproducten, huidverzorgingsproducten, tassen en UGG’s. Service, de winkellocatie en kwaliteit worden het best gewaardeerd in de totale shopping experience. Van de culturele activiteiten worden musea, historische locaties en optredens/concerten het best gewaardeerd.

De studie ‘Asian incentive events in New South Wales: expenditure and retail impact’ is uitgevoerd in opdracht van BESydney en ontwikkeld in samenwerking met University of Technology in Sydney (UTS). Het onderzoek heeft bepaald wat de besteding is van zowel de deelnemers als organisatoren van Aziatische incentive reizen in de regio New South Wales (NSW). Het onderzoek is een vervolg op de studie van BESydney uit 2014, naar het nauwkeurig bepalen van ‘nieuwe’ inkomsten als gevolg van evenementen.