Innovatief concept voor verslaan van evenementen | Conference Matters

Innovatief concept voor verslaan van evenementen

Binnen één dag een magazine maken, tijdens een evenement, over een evenement. Dat is in het kort het nieuwe concept Live Magazines van grafisch en interactief ontwerpbureau O.K. Parking in Arnhem.

Live een magazine maken gaat als volgt. Het team van Live Magazines bestaande uit journalisten, fotografen en grafisch ontwerpers richt een tijdelijke redactie in op een evenement. De journalisten en fotografen lopen rond om interviews, quotes, foto”s, sfeerreportages en achtergrondartikelen te maken. De grafisch ontwerpers werken ondertussen aan het design van het magazine. Aan het einde van de middag is er een compleet magazine gecreëerd, dat direct gedrukt kan worden.

William van Giessen van Live Magazines: "Voorop staat dat we graag magazines maken. Tijdens evenementen die we bezoeken valt ons altijd op dat de content om een magazine te maken daar voor het oprapen ligt: interessante sprekers, leuke bezoekers en veel activiteiten. Het leek ons gaaf om zo”n magazine ter plekke eens te gaan maken. Ook om de dynamiek van een evenement te kunnen ervaren. Die dynamiek straalt ook van elk Live Magazine af.””

Het innovatieplatform Syntens en multinational AkzoNobel hebben al gekozen voor Live Magazines en afgelopen maand verwierf het bedrijf de 40ste plek in de MKB Innovatie Top 100, een ranglijst van de meest innovatieve bedrijven in het midden- en kleinbedrijf.

Het is ook mogelijk om het Live Magazines als workshop te volgen. Deelnemers verzorgen dan de inhoud van het magazine onder begeleiding van de redacteuren van Live Magazines. Eerder is er op die manier een Live Magazine voor AkzoNobel gemaakt.

Van Giessen: "Voor AkzoNobel Functional Chemicals hebben we in een halve dag samen met hun internationale top van 150 medewerkers een magazine gemaakt. Diezelfde avond nog hadden ze na het diner het magazine in handen en konden ze hun eigen verhalen teruglezen. Dat is de kracht van Live Magazines. Hard werken om de deadline te halen en een paar uur later direct het resultaat in je handen hebben."

www.livemagazines.nl