Internationale sprekers zetten de toon op The Experience Conference | Conference Matters

Internationale sprekers zetten de toon op The Experience Conference

De eerste editie van The Experience Conference stond bol van internationale sprekers en inspirerende B2B en B2C cases van merken als ING, KPN, Microsoft, Fiat, Wella en Van Gogh Museum. Het nieuwe congres, georganiseerd door branchevereniging IDEA en vakblad MarketingTribune, bracht op 8 december 150 eventmarketingprofessionals bijeen in Looiersgracht 60 in Amsterdam.
Kevin Jackson was de eerste keynote van de dag en hij zette direct de toon door middel van het geven van eenvoudige, maar overtuigende tools, en dat met een vleugje humor. Deze bekende spreker is tevens de man die al drie jaar op rij is uitgeroepen tot de meest invloedrijke man in de Britse event industrie. Zijn motto: ”Experience is the marketing”. Niet veel later werden de deelnemers getrakteerd op een bijzondere visie over de kracht van beeld, door de inmiddels wereldberoemde fotograaf Jimmy Nelson, die 35 unieke volksstammen op de gevoelige plaats wist te leggen.

Gerrit Heijkoop van LiveOnlineEvents bracht de marketeers en event professionals middels stellingen letterlijk in beweging in de rauwe doch stijlvolle plenaire ruimte van Looiersgracht 60. Vervolgens prikkelde hij iedereen om na te denken over de waarde van live events, hoe deze te vergroten en daar eventueel social media bij in te zetten zodat het bereik nog groter kan zijn. Salvatore Sagone, mede-oprichter van ADC Group en European Best Event Awards (EuBEA) pakte het weer geheel anders aan door samen met de uit Finland afkomstige Björn Wigforss, Marketing Directeur bij Microsoft, eventcases te tonen via video als ware ”Legends of Live”. Aan de hand van EuBEA-winnaars van de afgelopen tien jaar gaven zij een tijdsbeeld van de evolutie van events.
 
Juist die diversiteit aan sprekers en de balans tussen een inhoudelijk verhaal van bijvoorbeeld Willem Albert Bol (Persgroep) of Albert Boswijk (European Centre for Experience Economy) en de inspirerende cases, zorgden voor een goede vibe en energie onder de genodigden, waarbij het vak voor het eerst vanuit verschillende perspectieven werd belicht. 

The Experience Conference is een initiatief van IDEA en MarketingTribune en heeft tot doel de marketingkracht van events te duiden. Samen met een aantal partners – MPS | Martinair Party Service, BloemBloem, Bourgonje en Trends for Rent –  werd het congres mogelijk gemaakt in de event venue Looiersgracht 60.