Jörgen Raymann geeft les in hospitality | Conference Matters

Jörgen Raymann geeft les in hospitality

Jörgen Raymann gaf vrijdag vlak voor de start van de Uitmarkt een ‘boost-sessie’ aan de vrijwilligers, waarin hij de fijne kneepjes van hospitality uitlegde. Dit op initiatief van Mercure hotels, die eerder al 50 ROC-studenten trainde om bezoekers van de Uitmarkt te informeren en te begeleiden.

De Uitmarkt wil hiermee de ontvangst van de vele bezoekers en de beleving van het festival naar een hoger plan brengen. De traditionele aftrap van het landelijke culturele seizoen was dit jaar op 24, 25 en 26 augustus op het Museumplein en Leidseplein in Amsterdam.

Sinds vorig jaar is Mercure hotels een van de sponsors van de Uitmarkt met een eigen theatertent – het Mercure hotels Paviljoen – op het Museumplein. Op aanraden van Mercure hotels werd contact gelegd met het ROC Amsterdam. Dit resulteerde voor de Uitmarkt van 2012 in een tweedaagse training van 50 ROC-studenten van de studierichting Hotelschool & Horeca op de Académie Accor, het opleidingsinstituut van Accor, de hotelgroep waartoe Mercure behoort.

“In onze Mercure hotels worden gasten ontvangen door een speciale Welcomer. Dit concept is door ons in samenspraak met de Uitmarkt-organisatie vertaald voor de Uitmarkt”, legt Paul Schuur, Operations directeur Mercure hotels Nederland uit.

Jörgen Raymann gaf vrijdag vlak voor de start van de Uitmarkt een ‘boost-sessie’ aan de vrijwilligers, waarin hij de fijne kneepjes van hospitality uitlegde.

Behalve de 50 speciale Uitmarkt Welcomers hielpen nog talloze andere vrijwilligers mee om het culturele festival tot een succes te maken. Mercure hotels heeft samen met Jörgen Raymann deze vrijwilligers voordat de Uitmarkt begon een boost-sessie gegeven waarin zij in korte tijd enkele basisbeginselen van gastvrijheid werden bijgebracht.

“Om de Uitmarkt zo goed mogelijk te laten verlopen kunnen we elk jaar weer rekenen op vele vrijwilligers. Die hebben lang niet allemaal een publiekstaak, maar bezoekers van de Uitmarkt spreken ook onze vrijwilligers aan als zij iets willen vragen. Als organisatie willen wij de mensen zo goed mogelijk behulpzaam zijn, en daarom zijn we enorm blij dat Mercure hotels het op zich heeft genomen om onze vrijwilligers een korte training te geven in gastvrijheid”, aldus Jacques van Veen directeur (a.i.) van het Amsterdams Uitburo, organisator van de Uitmarkt.