Congressen

Marcel den Hoed (Zynchrone Media): ‘Wij bouwen kennisplatform voor eventbranche’

Wat zijn de plannen van de nieuwe uitgeverij Zynchrone Media met de overgenomen vaktitels Expovisie en Conference Matters? Managing director Marcel den Hoed sprak er op 8 juni over bij het Cross Media Congres in Amsterdam. Daar was het bedrijf uitgenodigd voor de Startup22-competitie. “Wij willen vakinformatie op een andere manier ontsluiten.”

Op 1 mei 2022 was daar ineens Zynchrone Media. Een nieuwe uitgever van vakinformatie, die een vliegende start maakt met de overname van twee vaktitels: Expovisie en Conference Matters. Het bedrijf staat onder leiding van managing director Marcel den Hoed en head of content Jeroen Mirck. Den Hoed was voorheen werkzaam bij Exterion Media, Metro Holland en Sanoma, terwijl Mirck in het verleden (hoofd)redacteur was van Marketingfacts, Adformatie, Emerce en QM, de voorloper van het nu overgenomen vakblad Conference Matters.

Wat is Zynchrone Media?

“Wij zijn een media-startup die vakinformatie op een andere manier wil ontsluiten”, vertelt Den Hoed in een interview met Nederlands Medianieuws. “De start van ons bedrijf valt samen met de overname van twee bestaande vaktitels op het gebied van live communicatie. Dat is de wereld van evenementen, beurzen, congressen en festivals. Een fascinerende markt die het zwaar heeft gehad door de coronacrisis, maar momenteel een comeback maakt.”

Van wie is de uitgeverij?

“Wij vormen met z’n tweeën de directie van Zynchrone Media, maar worden krachtig ondersteund door een gezelschap van media-investeerders die geloven in live communicatie. Het zijn stille investeerders die graag op de achtergrond blijven. Wij zijn het boegbeeld en runnen met zijn tweeën de business. We zijn gevestigd in Amsterdam, de stad waar we allebei carrière hebben gemaakt in de mediawereld. Van hier uit willen we eerst Nederland veroveren en daarna heel Europa.”

Waarom zijn jullie in dit avontuur gestapt?

“De vaktitels Conference Matters en Expovisie stonden te koop. Een geweldige kans, want de markt van live communicatie biedt enorm veel potentie. De markt heeft natuurlijk stilgelegen door corona, maar is klaar om weer te gaan knallen. Dit is hét moment om in te stappen.”

Wat kan Zynchrone Media dat andere bedrijven niet kunnen?

“Bij vakinformatie is de balans tussen commercie en kwalitatieve content niet altijd goed geregeld. Met onze achtergrond denken wij journalistieke topkwaliteit te kunnen combineren met een sterk commercieel aanbod. Sterker nog: wij gaan een kennisplatform bouwen dat de markt van beurzen, congressen, meetings en evenementen echt verder gaat brengen.”

Wat willen klanten van Zynchrone Media?

“Onze vaktitels richten zich op organisatoren van beurzen, congressen, meetings en (zakelijke) evenementen en op bedrijven die meedoen aan dit soort bijeenkomsten, bijvoorbeeld als exposant of sponsor. Deze lezers zijn interessant voor onze adverteerders, die actief zijn in met name locatieverhuur, destination management, eventmarketing, entertainment, standbouw en technische ondersteuning.”

Wat hebben jullie nodig om te kunnen groeien?

“In de markt van live communicatie draait alles om persoonlijk contact. Zynchrone Media wil groeien als kennisplatform door heel veel partnerships aan te gaan. We gaan dus heel veel contact leggen, maar staan open voor partijen die zelf graag willen samenwerken met ons. Samen sta je altijd sterker.”

Wat zijn jullie internationale ambities?

“Hoewel Nederland onze primaire markt is, kijken we ook nadrukkelijk over de grens. Zo bezochten we eind mei, een paar weken na onze start, al de internationale meetingbeurs IMEX in Frankfurt. Daar hebben we enorm veel contacten gelegd met bedrijven die wereldwijd actief zijn in live communicatie. Dit najaar brengen we een Engelstalig magazine uit dat we in heel Europa gaan distribueren.”

Wat gaat Zynchrone Media in 2022 neerzetten?

“Net als de evenementenbranche gaan ook Expovisie en Conference Matters de komende maanden een glansrijke comeback maken. Dit jaar wordt de springplank richting 2023, het jaar waarin we onze websites gaan doorontwikkelen tot een multifunctioneel kennisplatform voor iedereen die werkzaam is in live communicatie.”

Meer weten over Zynchrone Media? Kijk dan op Zynchrone.com


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief