Congressen

Meetology bepaalt resultaat meeting middels psychologische test

De Meetology Group heeft een nieuwe dienst ontwikkeld, waarbij psychologische gegevens van deelnemers registreert, om de effectiviteit van een bijeenkomst te bepalen of te vergroten. Bij de Meeting Audit wordt gekeken naar de ervaring, het gedrag en het presteren van de deelnemers.

“Psychologie en gedragswetenschap kunnen helpen om een evaluatie te maken die echt praktische inzichten opleveren”, stelt CEO Jon Bradshaw.  “Deelnemers hebben meestal geen tijd om lange rapportages in te vullen, en misschien belangrijker nog, het interpreteren van data is een vaardigheid die de meeste organisatoren niet bezitten. Onze psychologen hebben een vragenlijst ontworpen die de prestatie van de deelnemer afzet tegen hun ervaring en de resultaten worden door ons geïnterpreteerd. We ontwerpen de vragenlijst zodanig dat het de factoren identificeert die het resultaat beïnvloeden. Op basis daarvan kunnen onze klanten verbeteringen doorvoeren op aspecten als interactie, motivatie, leren en creativiteit.”

Paul Redford, leider van het psychologisch team van Meetology:  “Inzicht krijgen in hoe mensen zich emotioneel voelen, als ook hun gedrag en prestatie, kan een betere maatstaf zijn voor het succes van een meeting  dan het traditionele klanttevredenheidsonderzoek.”

De Meeting Audit wordt aangeboden aan bedrijven, organisatoren en locaties. Bij alle drie de doelgroepen is al ervaring opgedaan. Zo werd de dienst ingezet voor het bedrijf Reflex Nutrition om de return on investment van hun meetings te bepalen. Daarnaast wordt de audit ingezet bij het congrescentrum The Barbican in Londen. In september is de Meeting Audit toegepast tijdens het WYSTC youth travel association event in Sydney, een congres met 700 deelnemers.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief