MOVE wint European Best Event Awards met Sol Independence Day | Conference Matters

MOVE wint European Best Event Awards met Sol Independence Day

Experience Marketing bureau MOVE in Haarlem is de winnaar van twee prijzen tijdens de European Best Event Awards (EuBEA) in Sevilla, Spanje. MOVE won awards in de categorieën Business-to-Internal events en Overall Award for Best Value for Money. De cases werden beoordeeld door een jury van senior managers van verschillende internationale organisaties.
MOVE heeft de European Best Business-to-Internal Event Award gewonnen voor creativiteit en effectiviteit, met een intern ‘transformational’ event voor Sol, onderdeel van Heineken International. Het concept voor Sol”s Independence Day baseerde MOVE op de quote van Steve Jobs: ‘it’s more fun to be a pirate than to join the navy’. Op een bijzondere wijze beleefden Senior Marketing Managers vanuit de hele wereld een event waarmee ze persoonlijk betrokken werden bij de revolutie van Sol.

“Het event was een echte ‘game changer’”, vertelt Victor Neyndorff, creative director bij MOVE. “De focus van het concept lag niet alleen op het veranderen van de denkwijze van de deelnemers maar ook op het veranderen van hun huidige gedrag door barrières te doorbreken. We zijn sterk afgeweken van de standaard aanpak voor een strategisch business congres voor senior managers. Dit resulteerde in een veel effectievere aanpak. Deelnemers voelden zich op een persoonlijk niveau geïnspireerd door de business uitdagingen.”

“Forteiland IJmuiden werd op 10 december 2013 omgetoverd tot de wereld van Sol. Elk touchpoint hebben we omgezet tot een emotionele brand experience trigger. We hebben gebruik gemaakt van verschillende innovatieve methoden om de merkidentiteit te voelen. Alle presentaties waren zonder PowerPoint. In plaats daarvan gebruikten we method-acting technieken en experience rooms om mensen de verandering te laten voelen. Want als mensen niets voelen, doen ze niets.”
 

Resultaat

Van de deelnemers verklaarde 94 procent een actieve bijdrage te gaan leveren aan de revolutie van Sol. “We managed our transformation, we are on the map”, aldus Dave Shoemack, Global Manager van Sol. Dankzij de Sol Independence Day pasten verschillende CMO’s hun strategieën aan, ontwikkelden verschillende landen nieuwe marketing campagnes en is Sol na het event in meer dan 56 markten actief.