MPI benoemt Michael Woody tot Chief Operations Officer | Conference Matters

MPI benoemt Michael Woody tot Chief Operations Officer

Meeting Professionals International (MPI) heeft industrieveteraan Michael Woody benoemd tot Chief Operations Officer. Hij zal officieel van start gaan in zijn nieuwe rol op 23 maart 2015 en rapporteren aan MPI president en CEO Paul Van Deventer.
 Michael Woody heeft meer dan 27 jaar ervaring in de meeting-, event-, hospitality- en toerisme-industrie en is een actief lid van MPI. Als COO zal hij verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en implementatie van tactische businessplannen, evenals het beheer van de MPI-events, professionele ontwikkeling, chapter aangelegenheden, marketing, communicatie, en de activiteiten van het Europese team.

Woody is momenteel assistent-uitvoerend bestuurder voor het Grapevine Convention and Visitors Bureau, het vierde grootste congresbureau in de staat Texas, waar hij heeft gewerkt van 1997 tot 2005 en van 2012 tot heden. Hij bekleedde van 2005 tot 2012 leidinggevende functies bij American Airlines, onder andere als directeur kunst en redactie voor het custom publishing en in-flight portfolio en uiteindelijk als uitgever van het portfolio in-flight magazines, waaronder American Way, Celebrated Living en American Airlines Nexos. Hij heeft in de loop van zijn carrière gewerkt in de sales, restaurantmanagement, operations, marketing, communicatie en uitgeverijen.

Michael Woody is gestationeerd in Dallas / Fort Worth en is een actieve alumnus van de Universiteit van Noord-Texas (UNT). Hij heeft gediend als lid van de UNT College van Merchandising, Hospitality College van Bestuur Management & Toerisme sinds 2006 en is momenteel voorzitter van de raad. Daarnaast heeft Woody gediend als gastdocent voor de universiteit Hospitality Management & Toerisme Dienst voor de afgelopen 20 jaar. Hij is ook lid van de raad van bestuur voor zowel de Tarrant County Hotel Association en de Society of American Travel Writers, Centrale States chapter.