NH Hotel Group presenteert High Tech Made Easy | Conference Matters

NH Hotel Group presenteert High Tech Made Easy

NH Hotel Group heeft haar nieuwe service, High Tech Made Easy, gepresenteerd op de vakbeurs EIBTM in Barcelona. Het concept bevat innovatieve techniekoplossingen die zorgen voor meer effectieve en meetings en events.
 De nieuwe lijn omvat oplossingen die interactieve congrestechnieken combineren met 3D holografische projectie. Het High Tech Made Easy concept bevat het nieuwste Smart Room System for Microsoft Lync online videoconferencing systeem. NH Hotel Group is de eerste en vooralsnog enige hotelketen die deze technologie aanbiedt.

Door deze techniek kunnen tot 250 virtuele genodigden participeren in een video call. Deze genodigden-op-afstand kunnen actief deelnemen door gebruik te maken van hun eigen mobile apparaat en daarmee invloed uitoefenen op zowel de gebruikte content als de vergadering zelf. Het systeem zal in de nabije toekomst operationeel zijn in de grotere, strategische meeting hotels over de hele wereld. NH Collection Eurobuilding in Madrid heeft de primeur. Hier draait het systeem reeds sinds de heropening van het hotel in oktober 2014.
 

3D Holographic Telepresence

Een ander onderdeel van het High Tech Made Easy concept is de 3D Holographic Telepresence technologie. Deze techniek maakt het mogelijk voor gasten en prominenten om echt aanwezig te zijn bij een evenement, ook al is fysieke aanwezigheid onmogelijk. Dankzij 3D-hologrammen laat de organisator afstand verdwijnen en krijgt het evenement bovendien een extra creatieve lading. NH Hotel Group draait momenteel pilots met de techniek in NH Collection Eurobuilding in Madrid en in nhow Berlijn.

Rufino Pérez Fernández, Chief Commercial Officer bij NH Hotel Group, presenteerde het nieuwe concept: “De nieuwe High Tech Made Easy service brengt de nieuwste technologieën voor videoconferencing en congrestechnieken samen op een manier die onze gasten in staat stelt nog effectievere en productievere meetings en events te organiseren. Door meer interactiviteit en de mogelijkheid om deelnemers op grote afstand te laten participeren in een event alsof ze er écht bij zijn, besparen cliënten bovendien reis- en verblijfkosten.”