Nieuw vakblad voor evenementenbranche | Conference Matters

Nieuw vakblad voor evenementenbranche

EventBranche Magazine lanceerde zichzelf op de vakbeurs event10 in Jaarbeurs Utrecht. Op 31 maart overhandigde Prem Radhakishun op de beursstand van EventBranche Magazine de eerste exemplaren van het vakblad aan de voorzitters van de diverse brancheverenigingen.

Reed Business stopte begin 2010 met FZ (Feestelijk Zakendoen), het oudste vakblad in de evenementenbranche. Hoofdredacteur Sjoerd Weikamp en hoofdsales Mark Wichmann pakten enkele weken later de draad weer op en lanceren samen met Marion Andriessen (Media Release) een nieuw vakblad voor de zakelijke evenementenbranche en de MICE-sector.

EventBranche Magazine wil in no time hét vakblad voor de evenementenbranche worden. In het eerste nummer zet het vakblad meteen hoog in met een interview met minister De Jager en een exclusief inkijkje in de jongste onderzoeksgegevens van onderzoeksbureau NIDAP. Daarnaast heeft het 64-pagina dikke lanceringsnummer artikelen over onder meer De Rotterdam, een dramatisch faillissement en de no show in evenementenland.

Inmiddels is ook eventbranche.nl in de lucht. Deze site voorziet eventprofessionals van hun dagelijkse portie nieuws uit de branche en need to know informatie voor het organiseren van een evenement. De site wordt de komende dagen uitgebouwd en zal straks ruimte bieden aan vacatures, dossiers, brancheborrels, een kennisbank etc.

Hoofdredacteur Sjoerd Weikamp: “We starten met een vakmedium voor de evenementenbranche, terwijl grote uitgeverijen titels staken. Ondertussen gaat de eventbranche nog gebukt onder de slechte economische omstandigheden. Maar zoals in ons eerste nummer blijkt: we zijn het dieptepunt voorbij. De evenementenbranche is in een betrekkelijk korte periode uitgegroeid tot een zeer professionele branche. Organisatiebureaus, locaties, cateraars en toeleveranciers bieden het Nederlandse bedrijfsleven originele en rendabele concepten en oplossingen op het gebied van eventmarketing en live communicatie. Ook al zijn de budgetten vorig jaar bij de opdrachtgevende bedrijven flink gedaald, het zakelijke evenement is crisis-proof gebleken. De Nederlandse bedrijven hebben meer en meer standaard budget voor live communicatie en eventmarketing en de grotere bedrijven hebben fulltime eventmanagers in dienst. Het evenement is bij veel bedrijven dan ook opgenomen in hun communicatie- en marketingmix. Wij gaan de branche een vakblad bieden dat past bij de professionele ontwikkeling van deze bijzondere bedrijfstak.”