Onderzoek toont generatieverschillen bij het vinden van een meetinglocatie | Conference Matters

Onderzoek toont generatieverschillen bij het vinden van een meetinglocatie

Onderzoek van de International Association of Conference Centres (IACC) heeft een aantal generatieverschillen bij het vinden van een meetinglocatie aan het licht gebracht. Sales calls en vakbeurzen lijken op hun retour als effectieve manier om een accommodatie onder de aandacht van planners te brengen.
 
Het onderzoek werd gedaan onder meetingplanners in de regio Azië-Pacific, in navolging van eerdere onderzoeken in Amerika en Europa.
 

Een aantal belangrijke conclusies uit dit onderzoek:

  • Het significante aandeel van Generatie Y deelnemers aan dit onderzoek (28 procent), vergeleken met het Europese onderzoek van vorig jaar (11 procent) en het Amerikaanse onderzoek in 2013 (12 procent), benadrukt de toenemende invloed van Generatie Y meeting planners in de regio Azië-Pacific en potentieel wereldwijd.
  • Generatie Y planners geven de voorkeur aan het bijwonen van promotionele events van locaties, boven het bezoeken van vakbeurzen, wat de voorkeur heeft bij Generatie Y.
  • Zowel Generatie X als Y hebben een hekel aan sales calls, wat suggereert dat telefonische verkoop niet langer meer de manier is om locaties te promoten.
  • Digitale informatie is de belangrijkste manier om planners te voorzien van informatie die ze nodig hebben om een locatie te overwegen voor hun meeting en degene die een creatieve en effectieve manier heeft om de beste virtuele beleving te presenteren zal opdrachtgevers bevallen.
  • Generatie Y hecht een grotere waarde aan de technologische voorzieningen in een accommodatie, dan elke andere generatie. Baby Boomers hebben locatie bovenaan staan. Generatie X hecht een groter belang aan food & beverage, dan hun jongere en oudere vakgenoten. Het experiental learning aspect (teambuilding) is belangrijk voor Generatie Y en Z, waar Baby Boomers een voorkeur lijken te hebben voor een goede kwaliteit service.
  • 72 procent van de planners houdt rekening met de leeftijd van de deelnemers bij het zoeken van een accommodatie.
  • Baby Boomers lijken meer kostenbewust dan de jongere generaties bij het selecteren van een congreslocatie.
  • 91 procent verwacht zaken te doen in international Engels bij het organiseren van een meeting buiten de region. Dat is een hoger aandeel dan in het voorgaande Europese onderzoek (85 procent).
  • 75 procent van de participanten aan het onderzoek zeggen een voorkeur te hebben voor een accommodatie met een focus op meetings en een gespecialiseerd team. Generatie Y toonde de meeste voorkeur voor een meeting ruimte die samenwerking en leren stimuleert.
  • De participanten zijn voor dit onderzoek verdeeld in vijf leeftijdscategorieën: Generatie X (33-46 jaar; 45 procent, Generatie Y of Millennials (18-32 jaar; 28 procent), Baby Boomers (47-65 jaar; 25 procent), Generatie Z (onder 18 jaar; 1 procent) en Mature (boven 66 jaar; 1 procent).

 
De IACC APAC Survey 2015 is te downloaden op de website van de International Association of Conference Centres.