Opmerkelijke actie Leiden Marketing | Conference Matters
Ontdek Leiden DM actie 'We bellen!)

Opmerkelijke actie Leiden Marketing

Ontdek Leiden DM actie 'We bellen!)

Leiden Marketing legde begin oktober op een opmerkelijke manier contact met PCO’s en evenementenbureaus. Vijftig uitverkorenen kregen een rode telefoonhoorn toegestuurd die via bleutooth aan een mobiele telefoon gekoppeld kan worden.

Een opvallende binnenkomer die direct werd opgevolgd door een belletje van Leiden Marketing, waarin gevraagd werd naar de wensen van de (potentiële) relatie.Voor de DM actie zijn 50 dozen verstuurd met op de voorzijde ‘ONTDEK in welke stad kunst, cultuur, historie en gastvrijheid leiden tot een ongeëvenaard succesvol congres of evenement’. In de doos bevond zich de bleutooth, retro-stijl telefoonhoorn in de rode huisstijlkleur van Leiden Marketing en daarbij de tekst ‘Ontdek het morgen, we bellen’.

Doel van de actie was Leiden op een ludieke manier onder de aandacht brengen als stad voor congressen en evenementen. Daarnaast bood het een opmaat naar rechtstreeks contact met de betreffende contactpersonen om te inventariseren wanneer zij Leiden zouden willen bezoeken, hoeveel tijd willen ze hiervoor inroosteren, welke soort locaties ze het liefst wilden bezoeken, et cetera.

De DM-actie haalde een scoringpercentage van ruim zeventig procent, vertelt Yvonne Kret van Leiden Marketing. “De meesten reageren bijzonder enthousiast. De telefoon is echt een leuk gadget om te hebben, daarnaast stellen ze het op prijs dat ze op deze manier benaderd worden. Het is weer eens wat anders dan een uitnodiging per mail ontvangen. En niet alleen de ontvanger is enthousiast over de rode telefoon, ook bij de collega’s is het een hot item.”

Naar aanleiding van de telefoongesprekken blijkt dat de meeste professionele organisatoren in de maanden januari en februari tijd kunnen inruimen om Leiden een dag te bezoeken. Voor Leiden Marketing het signaal om een Leidse inspiratiedag voor deze groep te gaan organiseren in deze periode.