Congressen

Organisatoren ontdekken congresstad Leiden tijdens Inspiratieweekend

Leiden Marketing ontving op 27 en 28 september ruim twintig organisatoren van congressen en zakelijke evenementen voor een inspiratieweekend. Met mooi weer en een druk programma hebben de deelnemers de vele mogelijkheden die Leiden biedt, op het gebied van congressen en zakelijke evenementen, ontdekt.

De jaarlijks terugkerende inspiratiedagen waren dit keer in de vorm van een inspiratieweekend. De deelnemers werden bij hun hotel opgehaald door elektrische Tuk Tuk’s. Het programma ging van start in de Hortus botanicus. Met een heerlijke lunch genoten de deelnemers van de zon op het terras. Het educatieve programma bestond uit een bezoek aan het Academiegebouw en de Bibliotheca Thysiana. Tijdens een zonnige rondvaart nam Rembrandt van Rijn de deelnemers mee naar het verleden van Leiden. Aansluitend vond de tabletop plaats in de Stadsgehoorzaal. Hier presenteerden de partners van Leiden Marketing zich en konden de deelnemers op een informele manier kennismaken met het aanbod van Leiden. Ook werden de deelnemers rondgeleid door de verschillende zalen van de Stadsgehoorzaal.

In het gastvrije Van der Valk Hotel Leiden genoten de deelnemers van het diner. De dag werd in stijl afgesloten met een bezoek aan de musical ‘Soldaat van Oranje’. Voordat de musical van start ging brachten de deelnemers nog een bezoek aan de evenementenhal Hangaar2. Achteraf werden de geheimen van de musical onthuld met een rondleiding achter de schermen. Ten slotte werden de deelnemers moe maar voldaan naar hun hotels gebracht.

De deelnemers brachten op zaterdag een bezoek aan CORPUS waar zij een ‘reis door de mens’ maakten en de congresgelegenheden van CORPUS bezochten. Het laatste onderdeel vond plaats in het Holiday Inn Leiden waar zij een walking lunch kregen. De lunch eindigde in de oude tennishal die op dit moment wordt verbouwd tot een multifunctionele congres- en evenementenhal. Onder het genot van een hapje en een drankje namen de deelnemers het weekend nog eens door. Als afsluiting kregen de deelnemers een goed gevulde goodie-bag en keerde iedereen geïnspireerd huiswaarts.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief