Parkstad Limburg nieuwe zakelijke destinatie | Conference Matters

Parkstad Limburg nieuwe zakelijke destinatie

Parkstad Limburg. Dat is de naam van de nieuwe zakelijke bestemming in Limburg. Deze bestemming zal gepromoot worden door het nieuw in het leven geroepen Parkstad Limburg Congres Bureau (PLCB).Anya Niewierra (algemeen directeur VVV Zuid-Limburg) en Erik-Jan Ginjaar (general manager Amrâth Grand Hotel Heerlen en Tulip Inn Heerlen City Centre) hebben op woensdag 8 december een intentieovereenkomst getekend om samen Parkstad Limburg als nieuwe zakelijke destinatie te gaan promoten. Hiervoor hebben ze samen het nieuwe Parkstad Limburg Congres Bureau (PLCB) opgericht. De samenwerking tussen VVV Zuid-Limburg, PLCB en de gemeente Heerlen, als één van de financiers, krijgt hiermee haar definitieve beslag. De  partijen kunnen dankzij deze samenwerking in de vorm van PLCB de promotie van de snel groeiende toeristische destinatie Parkstad Limburg slagvaardig oppakken. 

VVV Zuid-Limburg streeft ernaar om op korte termijn een MICE sales manager ‘op de weg’ te hebben die de zakelijke markt in Nederland, Nord Rhein Westfalen en Vlaanderen gaat bewerken. Deze functionaris wordt deels door het PLCB gefinancierd. Daarnaast heeft VVV Zuid-Limburg haar VVV-kantoor in Keulen al opdracht gegeven om een plan te maken voor het bewerken van de zakelijke markt in Duitsland. Verder stelt de VVV kantoorruimte ter beschikking, evenals een medewerker op de afdeling informatie en reserveringen die het inkomend telefoon- en mailverkeer voor het PLCB zal opvangen en verwerken. Daarnaast zal de VVV het promotiemateriaal voor het PLCB maken en haar kennis van de zakelijke markt met het PLCB delen. Tot slot ontwikkelen beide partijen gezamenlijk een marketingplan voor de MICE markt.

Het PLCB zet zich in om nieuwe leden voor het PLCB te werven, door te bouwen aan de al bestaande website en actief de social media te onderhouden. Beide partijen streven ook naar een bestuurlijke ”verlinking” om zo de samenwerking ook in juridische zin te verankeren. De gemeente Heerlen is zodanig positief over het initiatief om Parkstad Limburg als nieuwe zakelijke destinatie te profileren, dat zij besloten heeft een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het business plan. Afhankelijk van de uitkomsten van het business plan, overweegt de gemeente Heerlen een volgende bijdrage in de marketingkosten.

Meer info: www.parkstadlimburgcongresbureau.nl

Op de foto: Hotelmanager Erik-Jan Ginjaar (links) en VVV-directeur Anya Niewierra (rechts) tekenen de intentieovereenkomst. De Heerlense wethouder Riet de Wit (midden) kijkt toe.
Foto: Pascal Moors