De Philharmonie Congres App – interactief én duurzaam | Conference Matters
De Philharmonie Congres App – interactief én duurzaam

De Philharmonie Congres App – interactief én duurzaam

Tijdens een congres met je smartphone snel je weg vinden naar de zaal voor de volgende deelsessie en gemakkelijk contact zoeken met diegene met wie jij graag wilt netwerken. Dat kan met de gloednieuwe Philharmonie Congres App. Volledig toegespitst op de locatie en de eerste in zijn soort. Elke congresorganisator krijgt de app gratis aangeboden door de Haarlemse locatie.

Bij de Philharmonie Haarlem staat gemak voor de eventplanners altijd voorop, met die gedachte is de app opgezet.  De Philharmonie congres app heeft enkele basic features met alle kerninfo die eventmanagers en congresdeelnemers nodig hebben. Dat is natuurlijk eerst de informatie over de locatie: de route ernaartoe, de parkeermogelijkheden en de Philharmonie zelf. Net zo belangrijk zijn: het programma, de sprekers, de deelnemers (met Twitter en LinkedIn) en de contactgegevens van de organisatie. De app heeft ook voor deze specifieke congresinformatie vaste functionaliteiten die voor ieder congres opnieuw gemakkelijk zijn te laden. Papieren programmaboekjes en deelnemerslijsten zijn niet meer nodig. ‘Iets wat naadloos aansluit op ons duurzaamheidsbeleid’, aldus Anne-Marije Hogenboom, Hoofd Sales & Evenementen van de Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem.

Extra opties op maat

De Philharmonie congres app biedt nog meer mogelijkheden. Er zit een chatfunctie op en je kunt een poll houden, pushberichten sturen over last minute wijzigingen in het programma, je mening geven in een wordcloud en het laatste nieuws verspreiden onder de deelnemers van het congres. Het is maar net wat je als organisatie nodig hebt om het congres interactiever te maken en de netwerkfunctie te versterken.

Samenwerking

De app is het resultaat van een creatieve samenwerking tussen de Philharmonie en SPITZ congres en event  Den Haag. SPITZ organiseerde bij ons in huis een congres en gebruikte daarbij een eigen ontwikkelde congresapp’, vertelt Anne-Marije. ‘Als locatie werden we hier zo enthousiast van, dat we al snel om de tafel zaten om door te denken over een app exclusief voor onze locatie. Maar dan wel een die je kunt aanpassen aan het event van de organisator. Vandaag lanceren we het resultaat: de Philharmonie Congres App. De eerste in zijn soort.’

Meer informatie

Benieuwd naar alle ins & outs of een aanbod op maat? Neem dan contact op met de afdeling Sales & Evenementen van de Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem. Telefonisch: 023–512 12 20 of per e-mail: sales@theater-haarlem.nl.