Pieter Bas Boertje winnaar Gouden Giraffe oeuvreprijs | Conference Matters

Pieter Bas Boertje winnaar Gouden Giraffe oeuvreprijs

Tijdens de uitreiking van de Gouden Giraffe Event Awards op 12 februari in de Fokker Terminal, werd Pieter Bas Boertje van D&B Eventmarketing door de 470 aanwezige eventprofessionals en ruim 2.000 online stemmers beloond met een oeuvreprijs.
Hij liet daarmee de drie andere genomineerden – Patrick Roubroeks (Xsaga), Hans Bakker (RAI) en Marc Liethof (vakbeurs event) – achter zich.

Voor het eerst in de historie van de Gouden Giraffe Event Awards werd er een alles overkoepelende award uitgereikt voor het Evenement van het Jaar. Die eer ging naar de opening van het entreegebouw van het Van Gogh Museum in coproductie met Xsaga. Dat evenement won ook de award in de categorie Brand Events.
 

Beste congres

De Gouden Giraffe voor het beste congres ging naar de Nuclear Security Summit (NSS). “Eigenlijk was NSS maar een congres voor enkele tientallen personen, maar de impact en het effect zowel direct uit de inhoud van het congres als de spin-off voor Nederland én de Nederlandse congres- en eventmarkt was zo groot, dat dit onze winnaar is”, aldus jurylid Nico Meyer.

In de categorie beurzen waren er voor de Gouden Giraffe 2015 twee genomineerden. Waar TUSExpo in december tijdens het live jury evenement in De Kuip nog de publieksprijs won, was het nu het allesomvattende concept van Exact Live 2015 dat met de Gouden Giraffe naar huis ging.
 

Interne events

Sol’s Independence Day, een evenement dat het Haarlemse Experience Marketing bureau MOVE ontwierp en uitvoerde, werd gelauwerd met de award voor interne events. Sol, het zomerse biertje binnen de Heineken-familie, kreeg na het evenement een dusdanige sales en marketingboost, dat het merk nu in vele landen op de kaart staat. Dat keiharde effect was voor de jury reden om het event te waarderen met een Gouden Giraffe.

De jury gaf met de award voor Twitter #Birdseye stiekem een duidelijk statement: klein, effectief en goed doordacht. Dat het event met de Twitter-helikopter tijdens Sail voor diverse verkochte Twitter-campagnes zorgde, gaf de uiteindelijke doorslag voor de winst in de categorie relatie-events.
 

Eervolle vermelding

Naast de vijf categoriewinnaars was er ook nog een eervolle vermelding voor Sail Amsterdam 2015. Het evenement dat in de categorie relatie events bij de runner-ups behoorde, werd beloond met een delegate pass voor het European Best Events Festival. ‘Sail is een evenement met een dusdanig groot effect op de complete eventbranche; het is zo’n groot visitekaartje voor de hele Nederlandse eventbranche, dat wij dit evenement niet zonder de verdiende eer kunnen laten eindigen. En dat staat nog los van de 50.000 hospitalitypakketten en miljoenen bezoekers’, aldus de jury.

De Gouden Giraffe werd dit keer voor het eerst georganiseerd door Eventbranche.nl, dat het stokje over nam van CLC Vecta en High Profile Events.
 

Foto: Clickshots.nl