Pinson regionale marketingdirecteur Dolce Europa | Conference Matters

Pinson regionale marketingdirecteur Dolce Europa

Karine Pinson is benoemd tot regionale directeur sales & marketing van de drie Dolce Hotels La Hulpe Brussels, Chantilly in Frankrijk en Dolce Sitges in Spanje.

Pinson was de voorbije vier jaar directeur sales & marketing van het viersterrenhotel Dolce Chantilly met 200 kamers, gelegen buiten Parijs. Ze zal de verkoopsteams van Dolce en
de directeurs sales & marketing in elk land nu bijstaan als mentor en coach. Daarnaast ziet ze toe op hun verkoopsplannen en probeert ze de verkoopflows op de drie locaties op elkaar af te stemmen.

Voor ze bij Dolce aan de slag ging, werkte ze van 2001 tot 2006 voor Concorde Hotels. Daar was ze assistent directeur verkoop voor Hotel Concorde La Fayette in Parijs (950 kamers), waar ze internationale vergaderingen en het toeristische deel van de verkoop regelde. Daarna was ze ook verkoopsdirecteur voor Hotel Concorde St. Lazare in de Franse hoofdstad (266 kamers). Van 1998 tot 2001 was ze actief bij Hotel Meridien in Parijs als verkoopsverantwoordelijke voor groepsconferenties voor de Britse markt en coördineerde ze vergaderingen en evenementen met soms tot 1000 deelnemers. Pinson studeerde in 1993 af aan de Business School van het Franse Compiègne, waar ze een bachelor behaalde in international business. In 1995 voltooide ze een managementstage bij Disney in Walt Disney World, Orlando (Florida).

Dolce Hotels and Resorts heeft 27 kwalitatief hoogstaande hotels, resorts en conferentiehotels in Noord-Amerika en Europa.
Meer info: www.dolce.com.