Postillion hotel WTC Rotterdam opent de deuren | Conference Matters
Postillion WTC Rotterdam - Lounge met zicht op Meent

Postillion hotel WTC Rotterdam opent de deuren

Postillion Hotels opende op vrijdag 2 april haar nieuwe hotel in het World Trade Centre Rotterdam. De voormalige kantoorruimtes van het WTC zijn omgebouwd tot 168 hotelkamers, waarbij in het moderne interieur de originele, klassieke deuren zijn verwerkt.

De Nederlandse hotel- en congresketen exploiteert sinds 2015 al het Convention Centre in het Rotterdamse rijksmonument.

Postillion WTC Rotterdam - Hotelkamer

Internationale congresgasten

Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur Postillion Hotels: “Met de opening van een hotel in onze vestiging in Rotterdam geven wij verder vorm aan onze ambitie om internationale congresgasten aan te trekken en optimaal te kunnen bedienen. Door aanwezig te zijn op prominente locaties in Nederlandse wereldsteden bieden wij onze gasten uit binnen- en buitenland een complete Meet-Work-Stay ervaring. Rotterdam is één van de snelst groeiende markten voor zakelijk toerisme in Nederland en daarom voor ons een logische uitbreiding.”

Meent

Het nieuwe hotel in Rotterdam is een onderdeel van het WTC-complex, met als gebouweigenaar Bouwinvest, en toegankelijk via een eigen ingang aan Meent 110. De lobby en lounge bieden door de glazen pui uitzicht op Meent en Rodezand met hun luxe winkels en restaurants. Het WTC-complex biedt wanneer de coronamaatregelen het toelaten horeca- en sportfaciliteiten.

General Manager

Postillion WTC Rotterdam general manager Lucas van Krugten

General Manager van Postillion hotel WTC Rotterdam is Lucas van Krugten. Hij volgde in november Jessica Steur op, die overstap maakte naar Postillion Hotel Utrecht Bunnik. Krugten kent het WTC-gebouw al vanuit het begin van zijn carrière, toen hij Floor Manager was van het Beurs-World Trade Center (Beurs-WTC) Rotterdam.

Postillion Den Haag

Eerder deze maand opende Postillion ook een Meeting Centre in The Globe in Den Haag, met de intentie om ook daar in een later stadium hotelkamers aan toe te voegen. De hotelketen kiest er bewust voor om te blijven investeren in deze uitdagende tijd en wil daarmee haar positie op de internationale congresmarkt versterken.